کد خبر: 1116444
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی عجیب با بیان اینکه منطقه آسیا - اقیانوسیه به صحنه رقابت فزاینده بین چین و آمریکا تبدیل شده است،گفت: ما در جنگل هستیم و ۲ فیل بزرگ و عصبی داریم که اگر عصبی شوند، شروع به مبارزه با یکدیگر خواهند کرد و این یک مشکل بزرگ برای بقیه جنگل خواهد بود.
امانوئل مکرون روز جمعه در اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسیفیک (APEC) از سلطه‌گری و تقابل در این منطقه انتقاد کرد و خواستار ثبات و نوآوری در حوزه آسیا - اقیانوسیه شد.

مکرون با اشاره به رقابت فزاینده بین چین و ایالات متحده در این منطقه، اضافه کرد: ما در جنگل هستیم و ۲ فیل بزرگ و عصبی داریم که اگر عصبی شوند، شروع به مبارزه با یکدیگر خواهند کرد و این یک مشکل بزرگ برای بقیه جنگل خواهد بود. ما به همکاری بسیاری از حیوانات دیگر، ببرها، میمون‌ها و غیره نیاز خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، فرانسه دارای مناطق و محدوده‌های دریایی بسیاری در حوزه آسیا - اقیانوسیه است و حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار شهروند فرانسوی در این مناطق که از آن به قلمروهای فرادریایی فرانسه یاد می‌شود، ساکن هستند.

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ نیز با پوشش سخنرانی مکرون، اعلام کرد که رئیس جمهور فرانسه از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا- پاسیفیک خواسته است تا علیه جنگ در اوکراین بسیج شوند و به اجماع رو به رشد علیه این جنگ بپیوندند چراکه این جنگ مشکل آنها نیز هست.

مکرون گفت: اولویت شماره یک فرانسه کمک به صلح در اوکراین و تلاش برای داشتن یک پویایی جهانی برای فشار بر روسیه است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار