کد خبر: 1116437
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
زهرا صدر
ایران اسلامی، این روز‌ها شاهد اتفاقات تلخ و ناگواری بوده که بیانگر عمق کینه دشمنان قسم خورده و مزدوران از ایران مستقل است. طراحی دشمن این است که خیابان فعال بماند بنابراین بعد از نتیجه نگرفتن از اغتشاشات و عدم همراهی مردم علی رغم فراخوان‌های گسترده، آتش اغتشاشات را به دامان مردم کوچه و بازار می‌اندازد؛ روزی در شاهچراغ و زاهدان و یک روز در ایذه و اصفهان.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: با عملیات تروریستی چهارشنبه شب در ایذه که منجر به شهادت ۷ نفر و مجروحیت ۱۰ نفر شد بوی عفونت، خشونت و بدخواهی و خودخواهی دشمنان بیش از هر زمان دیگر به مشام می‌رسد؛ جنایاتی که با سوءاستفاده از ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر امکان بروز یافت و دشمنان را به فاز تروریستی و مسلحانه وارد کرد.

در میان شهدای ایذه نام کیان، کودک ۱۰ ساله‌ای که سراسر شور زندگی بود و آرزو داشت بتواند روزی مهندسی مکانیک شود، داغ بزرگ تری بر دل همه ایرانیان و ایران دوستان نهاد.

اما نکته قابل توجه در این شرایط استاندارد‌های دوگانه مدعیان حقوق بشر و سکوت آن‌ها در برابر جنایت تروریست‌ها است که برای چندمین بار در جریان ناآرامی‌های اخیر شاهد آن بودیم. از نگاه آن‌ها اهمیت جان انسان‌ها بستگی به خودی و غیرخودی بودن دارد. به عنوان مثال اگر قربانیان از زائران شاهچراغ و یا از مدافعان امنیت باشند، مهر سکوت بر لب زده و دیگر خبری از هشتگ و محکومیت جنایت نیست و حتی از آن حمایت هم می‌شود. از نگاه آن‌ها افراد حق انتخاب پوشش خود را دارند، اما تا جایی که هم فکر و هم مسلکشان باشند در غیر این صورت می‌توانند عمامه پرانی و بی حرمتی و البته زورگویی کنند. این منطق قادر است چرخه خشونت را تا نهایت خونبارش پیش ببرد؛ چرخه‌ای که رسانه‌های معاند از بی بی سی روباه پیر گرفته تا ایران اینترنشنال سعودی آن را به شدت دنبال می‌کنند و با تشویق نوجوانان و جوانان برای حضور در خیابان و ایجاد ناامنی، آن‌ها را در معرض خطر انداخته؛ برای این جماعت هر چه صحنه‌های درگیری در ایران اسلامی خونین‌تر باشد دلچسب‌تر است.

بی‌تردید، تلاش‌های واهی و عبث دشمنان نه تنها هیچ خللی به عزم و اراده ملت ایران در مسیر رشد، پیشرفت و بالندگی وارد نمی‌سازد، بلکه منجر به انسجام، اتحاد، همبستگی ملی و بصیرت و هوشیاری بیشتر شده و عزم ملت شریف ایران را در پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی تقویت می‌کند؛ کمااینکه شاهد بودیم موساد که در هفته‌های اول اغتشاشات موقعیت جامعه ایران را انقلابی ارزیابی کرده بود با عدم همراهی مردم با اغتشاشگران اکنون ارزیابی خود را پس گرفته است. امید است با پایان مماشات در برخورد با مسببین امر، بوی عفن و خشونت برای همیشه از سرزمینمان ایران زدوده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار