کد خبر: 1116376
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: ناآرامی‌های اخیر آرامش اقتصادی کشور را مختل کرده و منجر به هدر رفت بخشی از سرمایه ملت می‌شود.

محمد صالح جوکار شامگاه پنجشنبه در نشست با شهرداران و اعضای شورا‌های اسلامی لرستان، استاندار، تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، برخی از معاونان و مدیران استان اظهار کرد: مدیر خوب باید همیشه به دنبال گره گشایی از کار‌ها و جذب سرمایه‌گذاران باشد، نه اینکه مسایل پولی و مالی را بهانه کند.

وی تاکید کرد: باید بخش خصوصی را جذب و فعال کنیم تا اقدامات توسعه‌ای با کمک این بخش محقق شود.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در خصوص چالش نبود مدیریت جامع شهری نیز گفت: به همین منظور مدیریتی تحت عنوان مدیریت جامع شهری و روستایی تعریف شده است تا بخشی از وظایف دستگا‌ه‌های خدمات رسان به شهرداری‌ها واگذار شود، این مهم منجر به درآمد پایدار برای شهرداری‌ها می‌شود، از طرفی کمیسیون ماده ۱۰۰ کمتر به عنوان منبع درآمد لحاظ و در نتیجه تخلفات ساخت و ساز کاهش پیدا خواهد کرد.

به گفته جوکار این طرح که بیش از ۲۰۰ ماده دارد در دستور کار صحن مجلس شورای اسلامی است، و در صورت تصویب این طرح بسیاری از مشکلات حوزه مدیریت شهری برطرف می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به حجم بالای پسماند‌ها در لرستان، عنوان کرد: متاسفانه شاهد اضافه شدن حجم پسماند‌ها در استان هستیم که در صورت تداوم به یک مشکل بزرگ تبدیل می‌شود.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تاکید کرد: با توجه به حجم آب‌های سطحی لرستان باید راهکار اساسی برای رفع مشکل پسماند‌ها در لرستان اندیشیده شود.

جوکار با اشاره به اینکه بخش مهمی از سپرده‌های مردم لرستان در مناطق دیگر سرمایه‌گذاری می‌شود، افزود: متاسفانه کمتر به مزیت‌های گردشگری لرستان توجه شده است، نکته دیگر اینکه لرستان از لحاظ تولید ارزش افزوده شرایط خیلی خوبی ندارد که علت آن پایین بودن مالیات بر ارزش افزوده است.

وی بیان کرد: در یکساله فعالیت دولت سیزدهم، ۲۸ استان درگیر سیل شدند و شاید عدم اجرای برخی مصوبات عمومی، هزینه کرد اعتبارات طرح‌ها در محل‌های سیل زده به منظور جبران خسارت این حوادث بوده است.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در خصوص اغتشاشات اخیر نیز بیان کرد: ناآرامی‌های اخیر آرامش اقتصادی کشور را مختل کرده و منجر به هدر رفت بخشی از سرمایه ملت می‌شود.

جوکار گفت: جوانان دهه ۵۰ و ۶۰ را درک نمی‌کنند و همین باعث شده دشمن برای دهه هشتادی‌ها تصویرسازی کند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار