کد خبر: 1116138
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که اظهارات روسیه در خصوص دست نداشتن در حمله موشکی به لهستان برای وی مهم است و او به آن احترام می‌گذارد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه و پس از برگزاری اجلاس سران گروه- ۲۰ در اندونزی در مرکز رسانه‌ای این کشور نشست خبری برگزار کرد.

رئیس جمهور ترکیه در خصوص سقوط موشک در لهستان گفت: روسیه اعلام کرد که در این حمله نقشی نداشته؛ اظهارات روسیه برای من مهم است و به آن احترام می‌گذارم.

بر اساس اعلام وبگاه «کیپ تاکینگ گریس»، این مقام ترکیه افزود: یونان باید جایگاه خود را بشناسد و تاریخ را به خاطر بسپارد. می‌توانیم یک شب ناگهان به این کشور برسیم. به آن‌ها می‌گوییم دیپلماسی کشور همسایه را بدانید. با ترکیه درگیر نشوید.

به گزارش آناتولی، «رجب طیب اردوغان» در خصوص حمله تروریستی در منطقه بی اوغلو در شهر استانبول اعلام کرد: کسانی که به بهانه مبارزه با داعش از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند، شریک جرم خونی هستند که ریخته شده است. بار دیگر تاکید می‌کنم که در آینده کشور و منطقه ما هیچ گونه تروریسمی جای نخواهد داشت.

اردوغان با اشاره به تلاش‌های ترکیه برای کریدور غلات و امنیت غذایی جامعه جهانی اضافه کرد: مذاکرات مان در مورد کریدور غلات ادامه دارد و معتقدم که ادامه خواهد یافت؛ مشکلی وجود ندارد. در حالی که تلاش می‌کنیم روسیه و اوکراین را سر یک میز مذاکره بنشانیم، نیازی به یافتن یا حذف شریک سوم در این جنگ نیست.

منابع خبری شامگاه سه شنبه از اصابت دو موشک به خاک لهستان در مرز‌های اوکراین خبر دادند. این منابع اعلام کردند که این موشک‌ها به روستایی لهستانی در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد که در نتیجه آن دو نفر کشته شدند. اصابت موشک به روستای لهستان هنگام حمله موشکی گسترده روسیه به زیرساخت‌های اوکراین رخ داد، اما وزارت دفاع روسیه هر گونه شلیک عامدانه یا اشتباهی موشک به سمت خاک لهستان را تکذیب کرده است.

ساعاتی پیش مقامات آمریکایی اعلام کردند اطلاعات اولیه نشان می‌دهد نیرو‌های ارتش اوکراین عامل حمله موشکی به خاک لهستان هستند که موجب مرگ ۲ نفر شده است. به گفته این مقامات نیرو‌های اوکراینی دیروز هنگام مقابله با حملات سنگین روسیه، ۲ موشک به روستای مرزی لهستان شلیک کردند.

پیش از آن هم رئیس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با سران گروه هفت و سران اعضای ناتو در اندونزی در جمع خبرنگاران گفت اطلاعات اولیه نشان می‌دهد بعید است موشک‌های شلیک‌شده به لهستان از خاک روسیه شلیک شده باشند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار