کد خبر: 1116122
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
در شرایطی تولید گندم در لرستان به ۲۷۰ هزار تن در سال‌جاری رسید که به گفته مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان تولید محصولات کشاورزی بعد از پیروزی انقلاب در این منطقه شش برابر شده است.

در شرایطی تولید گندم در لرستان به ۲۷۰ هزار تن در سال‌جاری رسید که به گفته مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان تولید محصولات کشاورزی بعد از پیروزی انقلاب در این منطقه شش برابر شده است.
سیدعماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر اینکه کشاورزی ستون فقرات و زیربنای اقتصادی پویا برای هر کشوری به شمار می‌رود و این حوزه آداب، سنن و فرهنگ منطقه را حفظ می‌کند به افزایش شش برابری تولید محصولات کشاورزی در این استان بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرده و گفت: تولید گندم در لرستان طی امسال به ۲۷۰ هزار تن رسیده است. وی با بیان اینکه در کشور ۴ میلیون و ۴۰۰هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی داریم، عنوان کرد: تولیدات این حوزه نیز حدود ۱۲۵ میلیون تن است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه کل تولیدات حوزه کشاورزی استان نیز حدود ۳ میلیون تن است، افزود: این عدد قبل از پیروزی انقلاب و در سال ۵۷ حدود ۵۰۰ هزار تن بوده است. شاهرخی بیان داشت: در این راستا ما به یک تولید شش برابری در این حوزه در استان لرستان رسیده‌ایم.
تولید گندم ۲ برابر سال گذشته شد
وی با تأکید بر اینکه در سال گذشته واقعاً ما یک سال سخت را به لحاظ وضعیت بارندگی‌ها داشتیم، افزود: ما حدود ۴۰ روز بارندگی مؤثر را از ۱۰ اسفندماه تا اواخر فروردین ماه را نداشتیم. رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کشت استان به خصوص کشت‌های دیم در جنوب و شهرستان‌های پلدختر، رومشکان و کوهدشت به صورت صددرصد از بین رفت ادامه داد: در نقاط دیگر هم سرما زدگی داشتیم. شاهرخی با اشاره به اینکه با توجه به اقدامات و تدبیر دولت، قیمت گندم اقتصادی شد، تصریح کرد: قیمت گندم از ۵ هزارو ۵۰۰ تومان سال قبل، به ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومان طی امسال افزایش پیدا کرد. با توصیه‌هایی که همکاران ما داشتند و همچنین ارقام بسیار مناسبی که با دانش فنی به دست آمده و سازگار با هر منطقه‌ای هستند موجب شد تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن سال قبل به ۲۷۰ هزار تن رسید.
این مسئول به افزایش دو برابری تولید گندم طی سال‌جاری نسبت به سال گذشته گریزی زده و عنوان کرد: این امر نقطه مثبتی در حوزه کشاورزی استان بود و امیدواریم که تداوم داشته باشد.
برنامه‌ریزی برای تداوم افزایش تولید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی، استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی، منطقه‌به‌منطقه الگوی کشتی را امسال پیش‌بینی کرده‌ایم، افزود: بخشی از این الگوی کشت انجام و بخش دیگری هم در حال انجام است. وی با تأکید بر اینکه اگر کشاورزان عزیز به توصیه‌های ما توجه کنند پیش‌بینی ما این است که با یاری خدا مشکل خاصی در این حوزه طی امسال نداشته باشیم تصریح کرد: امیدواریم در این صورت و همچنین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همان تداوم افزایش تولید را در استان داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار