کد خبر: 1116115
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
به دنبال اعلام شب گذشته ترامپ برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، به نظر می‌رسد شکافی در جبهه جمهوری‌خواهان ایجاد شده، به طوریکه که برخی او را ستایش کرده و برخی نیز خواهان کناره‌گیری او هستند.
در میان جبهه موافقان و حامیان نامزدی دوباره رییس جمهوری پیشین آمریکا، «مارجوری تیلور گرین» نماینده نزدیک به ترامپ در ایالت جورجیا پیش از این نیز حمایت خود را از نامزدی او اعلام کرده بود.

بر این اساس، «تروی نلز» و «اندی بیگز» نمایندگان حزب جمهوری‌خواه ایالت‌های تگزاس آریزونا نیز از نامزدی مجدد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا حمایت کردند.

نلز ویدیویی از ترامپ را به اشتراک گذاشت که در آن می‌گوید: «بازگشت آمریکا همین الان شروع می‌شود».

بیگز نیز در حمایت از ترامپ گفت: ترامپ رهبر حزب جمهوری خواه است. بیایید آمریکا را دوباره بزرگ کنیم (شعار انتخاباتی ترامپ).

در همین رابطه، «لیندزی گراهام» سناتور جمهوریخواه کارولینای جنوبی با وجود اینکه به طور صریح حمایت از ترامپ را ابراز نکرد اما استراتژی سیاسی مورد استفاده رئیس جمهور پیشین آمریکا را تحسین کرد و نوشت: اگر ترامپ به این رویه ادامه دهد شکست دادن او سخت خواهد بود.

اختلاف در جبهه جمهوریخواهان پس اعلام نامزدی ترامپ

در مقابل، تعدادی از مقامات جمهوریخواه از جمله «لری هوگان» و «آسا هاچینسون» فرماندارهای بازنشسته مریلند و آرکانزاس، نامزدی ترامپ را رد و پیش‌بینی کردند که او شکست خواهد خورد.

هوگان در پیامی در واکنش به اعلام نامزدی ترامپ نوشت: دو برابر باختن فقط احمقانه نیست: این هدیه‌ای به دموکرات‌ها است.

هاچینسون نیز گفت که «انتخاب‌های بهتری» برای نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ وجود دارد.

بر اساس این گزارش، پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا و نتایج نامطلوب موج قرمز، تعدادی از اعضای حزب جمهوری‌خواه تا حدودی نسبت به ترامپ ناامید شده‌اند.

«جب بوش» جمهوری‌خواه مطرح و پسر دوم جورج هربرت واکر بوش (بوش پدر) در پیامی با انتقاد از ترامپ، وی را ضعیف خواند.

در همین رابطه، برخی کارمندان سابق کاخ سفید از جمله «آلیسا فرح» مدیر سابق ارتباطات راهبردی کاخ سفید، «سارا متیوز» معاون سخنگوی مطبوعاتی ترامپ و «میک مولوینی» رئیس دفتر وی نیز درباره انتخاب ترامپ برای نامزدی جمهوری خواهان ابراز تردید کرده‌اند.

پیش از این نیز ، مایک پنس معاون ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش در واکنش به احتمال نامزدی ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ گفته بود که گزینه‌هایی بهتر از ترامپ وجود دارد.

اختلاف در جبهه جمهوریخواهان پس اعلام نامزدی ترامپ

رئیس‌جمهور سابق  آمریکا در گردهمایی سه‌شنبه شب در اقامتگاه خود در مارالاگو اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور نامزد می‌شود. وی که در تلاش برای رسیدن دوباره به ریاست جمهوری برای دو دوره غیرمتوالی است، گفت: برای اینکه آمریکا را دوباره بزرگ و با شکوه کنم، امشب نامزدی خود را برای ریاست جمهوری آمریکا اعلام می‌کنم.

ترامپ ادامه داد که آمریکای تحت کنترل دمکراتها سرنوشت ما نیست و نباید ادامه پیدا کند. ما درخشش آمریکا را می‌خواهیم.

به تازگی شبکه فاکس نیوز آمریکا نزدیک به جمهوریخواهان نیز در گزارشی اعلام کرد: بزرگترین برنده انتخابات میان دوره‌ای بدون شک "ران دسانتیس" فرماندار فلوریدا و بازنده بزرگ این انتخابات دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا است که نامزدهای منتخب او در برخی از رقابت های انتخاباتی حتی نتوانستند رقبای دموکرات آسیب پذیر خود را شکست دهند. 

اکنون که اختلاف نظر در درون حزب جمهوریخواه و ضرورت تغییر مشاهده می‌شود، برخی خواهان روی گردانی از ترامپ و اقبال به ران دسانتیس شده‌اند.

در همین راستا، نتایج نظرسنجی موسسه یوگاو (YouGov) در روزهای اولیه پس از انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲، نشان می‌دهد  از میان جمهوری خواهان و افرادی که تفکرات نزدیک‌تر به جمهوری‌خواهان دارند، ۴۲ درصد دسانتیس و ۳۵ درصد ترامپ را برای گزینه نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ترجیح می‌دهند.

اختلاف‌های درون حزبی میان جمهورخواهان تا آن جا پیش رفته که اکنون در کنگره آمریکا نیز بر سر انتخاب رهبری این حزب در مجلس نمایندگان و سنا تردید وجود دارد. کوین مک‌کارتی که گزینه رهبری حزب در مجلس نمایندگان است، انتخابش از سوی برخی اعضای «انجمن درون حزبی آزادی» که افراد محافظه کار در آن هستند، با چالش مواجه شده است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار