کد خبر: 1116096
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
- نانسی فیزر وزیر کشور آلمان با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی و تاکید بر ضرورت تضمین امنیت کشور، گفت: کشورش باید نه تنها راهبرد دفاع ارضی، بلکه ساختار امنیت ملی خود را اصلاح کند.
تارنمای پولیتیکو نوشت: فیزر در سخنانی که تغییر در راهبرد امنیت ملی اش را ترسیم می کرد، گفت؛ امنیت داخلی و خارجی ما در هم تنیده است و به سیاست داخلی قوی برای تضمین امنیت کشور نیاز هست.

فیزر از حزب سوسیال دموکرات به ریاست اولاف شولتس، روز سه شنبه گفت: ما برای مدت طولانی بیش از حد احساس امنیت کرده ایم. به همین دلیل است که  اکنون باید هر کاری را که در توان داریم انجام دهیم تا شکست‌های بزرگ سال‌ها و دهه‌های اخیر را جبران کنیم.

دولت ائتلافی آلمان تاکنون درباره تدوین راهبرد جدید امنیت ملی موافقت کرده است. از ابتدای سال جاری میلادی وزارت کشور آلمان با همکاری وزارت خارجه و دفاع، این کشور این راهبرد را بررسی کرده است.

در رویدادی که شورای روبط خارجی آلمان سازمان دهی کرده بود، فیزر عناصر اصلی راهبرد جدید امنیت ملی را ارائه داد که تا سال ۲۰۲۳  اجرایی خواهد شد. 

فیزر در این سخنان بر تهدیدهای ناشی از حملات سایبری و اطلاعات غلط و نیاز به حفاظت از زیرساختارهای اصلی تاکید کرد و گفت: برای من، اولویت اصلی در راهبرد امنیت ملی حفاظت و دفاع از جامعه دموکرات و آزاد است و برای رسیدن به این هدف وزارت کشور تاکنون کانال های اشاعه اطلاعات نادرست را مسدود کرده و از رسانه های اجتماعی خواسته است «اطلاعات غلط»  را حذف و با آن از طریق منابع معتبر مقابله کنند.

وزیر کشور آلمان به تازگی از ایجاد آگاهی جدید امنیتی در بین مردم حمایت کرد و گفت ضروری است «توافقات الزام آور برای مشارکت فعال همه شهروندان» ایجاد شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار