کد خبر: 1116024
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
یک منبع امنیتی سوریه از پایان موفقیت آمیز عملیات ویژه علیه هسته بقایای گروه تروریستی داعش در منطقه "طریق السد" در شهر درعا در جنوب این کشور خبر داد.
یک منبع امنیتی در شهر درعا در گفت وگو با اسپوتنیک از پایان عملیات امنیتی ویژه پاکسازی بقایای گروهک تروریستی داعش در منطقه طریق السد این شهر خبر داد و گفت که در این عملیات ده ها نفر از عناصر داعشی به هلاکت رسیده و شماری دیگری از آنها فرار کردند.

وی گفت که منطقه طریق السد واقع در جنوب درعا به طور کامل از سیطره داعش خارج شده و در دست نیروهای سوری است.

این منبع در شهر درعا تاکید کرد که یگان های امنیتی اکنون درحال پاکسازی منطقه از بمب های انفجاری و مین هایی است که داعش در مقرهای خود و در محورهای ارتباطی و همچنین منازل برخی شهروندان کارگذاشته است.

وی تاکید کرد که هویت عناصر داعشی که در این عملیات کشته شدند هنوز مشخص نشده است.

این منبع امنیتی تصریح کرد: عملیات طریق السد ضربه مهلکی به داعش وارد کرد به گونه ای که دیگر قادر به انجام عملیات جدید نیست زیرا خسارت های زیادی به آن وارد شد و مهم ترین اتاق های عملیات خود در جنوب سوریه را از دست داد.

این منبع همچنین گفت: سرنوشت سرکردگان داعشی که در این منطقه پناه گرفته بودند از جمله «ابوطعجه» و «هفو» مشخص نیست و به احتمال زیاد از منطقه فرار کرده اند.

وی تاکید کرد: در این عملیات چهار خودروی بمب گذاری شده داعشی که قرار بود به وسیله آن ها عملیات انتحاری انجام شود، توقیف شده است.

این منبع خاطر نشان کرد که در عملیات طریق السد مقدار زیادی سلاح نیز کشف و ضبط شده است که برخی از آن ساخت کشورهای غربی است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار