کد خبر: 1115951
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت
سند ستاد توسعه علم و فناوری در حوزه نانو در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بررسی و به تصویب رسید.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، انتشار ۱۱۲ هزار عنوان کتاب در سال ۱۴۰۰ و کسب رتبه اول نشر در منطقه و در جهان اسلام را نشان دهنده میزان علاقه به کتاب و کتابخوانی در کشورمان عنوان کردند.

در ادامه جلسه سند ستاد توسعه علم و فناوری در حوزه نانو بررسی و به تصویب رسید. دراین سند شاخص‌های مربوط به افزایش چشمگیر محصولات نانو در تولید ناخالص ملی با اولویت‌های حوزه انرژی، سلامت، کشاورزی، آب، محیط زیست و ساخت و ساز تعیین شده است.

تشکیل ستاد علم و فناوری در حوزه نانو در سال ۱۳۸۵ به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسید و براساس آمار موجود در ۱۶ سال گذشته شاهد رشد چشمگیری در حوزه نانو بوده ایم.

بر این اساس در حالی که در حوزه چاپ مقالات علمی در سال ۲۰۰۱ رتبه پنجاه و هفتم جهان را داشتیم، امروز به رتبه چهارم رسیده ایم و نیز در ۵ سال گذشته، ۳۳۱ ثبت اختراع در سطح جهانی داشته ایم که ۲۷ درصد ثبت اختراعات بین‌المللی را به خود اختصاص می‌دهد و بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی رتبه پنجم جهان در حوزه نانو به جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد.

بر اساس آمار رشد محصولات نانو از ۱۱ محصول در سال ۱۳۸۷ به ۱۲۶۶ محصول در سال ۱۴۰۱ و حجم گردش مالی در کسب و کار‌ها و فروش محصولات نانو به ۲۰ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

اعضای حقیقی جهاد دانشگاهی انتخاب شدند


اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز صلاحیت حمیدرضا طیبی، عبدالحسین شاهوردی و کیوان مجیدزاده را به عنوان اعضای حقیقی هیات امنای جهاد دانشگاهی تایید کردند.

همچنین معاون علمی و فناوری جدید رئیس جمهور نیز به عنوان عضو حقوقی به اعضای هیات امنای جهاد دانشگاهی اضافه شد.

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همچنین پیشنهاد رئیس فرهنگستان علوم پزشکی درباره عضویت محمدعلی محقق و سید حسن امامی رضوی در هیات امنای فرهنگستان‌ها را مورد تایید قرار دادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار