کد خبر: 1115931
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت: در حوادث اخیر استان کسانی که با توئیت زدن و سخنرانی‌های تحریک‌کننده آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند باید پاسخگو باشند؛ آن‌ها حتماً در خون‌های بی‌گناهی که به زمین ریخته شد سهیم هستند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری روز گذشته در همایش «میثاق مردم دارالولایه سیستان با ولایت»، اظهار داشت: سلام پر از مهر و محبت رهبر عزیز و عالیقدرمان و امام عزیزتر از جانمان را در این مجلس پر از صفا، معنویت و بصیرت به همه شما برادران و خواهران عزیز و گرامی، اهالی مؤمن، باوفا، صبور، مهربان، شجاع و اهل ولایت سیستان و همچنین عزیزانی که در دارالولایه زابل و منطقه عمومی سیستان پرچمدار غیرت و ایمان هستند اهدا می‌کنم.
رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان افزود: این اجتماع با حضور برادران و خواهران شیعه و سنی برگزار شده که مظهر وحدت است. عشق و ارادت مردم سیستان به رهبر عزیز انقلاب در این اجتماع به وضوح نمایان است چرا که این همایش در مدت کوتاهی هماهنگ شده و این حضور پرشور و معنادار برای ما مایه افتخار است. عزیزانمان در خصوص نیاز‌های این منطقه و دشواری‌های موجود مطالبی را مطرح کردند و بشارت‌هایی هم دادند و امروز پیام‌های پرمهر و محبتی هم از سوی مردم سیستان برای رهبر انقلاب شنیدیم؛ این جلسه با صفا به تعبیری تجدید عهد با رهبر معظم انقلاب است.
حاج علی‌اکبری گفت: امروز استکبار جهانی در اوج خشم و عصبانیت نسبت به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و این بر کسی پوشیده نیست؛ به فضل پروردگار متعال دست قدرتمند الهی که از آستین ملت ایران در پرتو انقلاب اسلامی بیرون آمد گریبان استکبار جهانی، جاهلیت مدرن، امریکای جهانخوار و صهیونیست‌های تبهکار را گرفته و حالت خفقان برای آن‌ها ایجاد شده؛ واقعاً حال آن‌ها خوب نیست و روزگارشان تیره و تار است. دشمنان باور نمی‌کردند زمانی از جانب ملتی که روی آن هیچ حسابی نمی‌کردند موجودیت پلیدشان به مخاطره بیفتد؛ آن‌ها روز‌های سختی را می‌گذرانند چرا که قدرتشان رو به افول است. وی در ادامه به حوادث اخیر اشاره و تصریح کرد: دشمن هرچه امکانات و توان داشت در یک جنگ جهانی رسانه‌ای وارد میدان کرد؛ مراکز فکر شیطانی خود را فعال کردند؛ از انگلیس خبیث و بی‌بی‌سی و اینترنشنال و امتدادش در آل‌سعود در ارتجاع منطقه؛ به عبارتی کفر و نفاق دست به دست هم دادند؛ البته هر دو باید بدانند که بنا بر نص قرآن کریم همه به اتفاق هم به جهنم خواهند رفت.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: اغتشاشگران این بار جلادانه وارد میدان شدند و داعش‌وار ورود کردند و وقتی سراغ ارزش‌ها و قرآن و پرچم ایران رفتند و سخن از براندازی گفتند خیلی زود دستشان رو شد و همین امر موجب شد عده‌ای که مقداری دچار ابهام شده بودند از جریان اغتشاشات فاصله بگیرند و به توفیق الهی دشمن در این توطئه خطرناک اخیر که از جنس فرهنگی و اجتماعی بود با یک شکست مفتضحانه دیگر روبه‌رو شد. رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حوادث اخیر استان کسانی که با توئیت زدن و سخنرانی‌های نامناسب و تحریک‌کننده آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند باید پاسخگو باشند؛ آن‌ها حتماً در خون‌های بی‌گناهی که به زمین ریخته شد و آسیب‌هایی که به اموال، جان و سلامتی مردم وارد شد سهیم هستند و مسئولیتشان بزرگ است. این‌ها باید جواب بدهند چرا که در این ناامنی‌ها مقصر هستند.
علی‌اکبری ادامه داد: البته این موضوعات مختص حوادث اخیر نیست چرا که پیش از این هم هر جا فرصت کرده‌اند نیش زده‌اند و ابهام‌آفرینی و تولید بی‌اعتمادی و دلسردی کرده‌اند. این همه زحمات و خدماتی که نظام مظلوم ما در طول ۴۳ سال انجام داده یک بار از زبان این‌ها بیان نشده و در این حوزه لال هستند، اما زمانی که بخواهند اشکالات را مطرح‌کننده زبانشان دراز است.

نمای نزدیک
آزادی ۱۰۰ نفر از دستگیرشدگان اغتشاشات سیستان و بلوچستان

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از آزادی ۴۲ نفر از دستگیر شدگان اغتشاشات اخیر در استان سیستان و بلوچستان با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تأکیدات رئیس قوه قضائیه و تدابیر قضایی در نظر گرفته شده در سیستان و بلوچستان خبر داد.
به گزارش میزان، حجت الاسلام علی مصطفوی نیا گفت: قریب ۱۰۰ نفر از دستگیر شدگان اغتشاشات اخیر که دچار هیجانات شده و کمتر مقصر بوده‌اند و دارای ارتباطات شبکه‌ای و سازمانی نیز نیستند با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس قوه قضائیه و بررسی‌های انجام گرفته و همفکری با هیئت اعزامی مقام معظم رهبری به استان مورد رأفت قرار گرفتند که تعداد ۴۲ مورد آزاد و بقیه نیز به زودی آزاد می‌شوند.
وی ادامه داد: حوادث اخیر به مردم ما این واقعیت را نشان داد که امنیت و آرامش کشور دشمنانی دارد که از این شرایط بسیار عصبانی هستند و می‌خواهند آن را از بین ببرند. بصیرت و آگاهی مردم غیور و زمان‌شناسی که همه اقوام و طوایف در استان ما داشتند نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب و دشمنان انقلاب و نظام را سرخورده کرد. مصطفوی نیا اضافه کرد: فضای حقیقی که ما در استان شاهد آن هستیم با فضای مجازی که دشمنان درست می‌کنند ۱۸۰ درجه با هم فرق دارند. مردم ما همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند از عمق جان نسبت به انقلاب و نظام وفادارند و بصیرت و آگاهی مردم و همراهی نکردن با نقشه‌های دشمنان گواه بر این ادعاست.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در اغتشاشات اخیر قریب به ۷۰۰ نفر دستگیر شدند که با نگاهی که در قوه قضائیه وجود داشت ۴۰۰ نفر در همان روز اول آزاد شدند و این افراد در ادامه اغتشاشات هم حضور نداشتند. وی افزود: در استان برای ۳۰۰ نفر پرونده قضایی تشکیل شد و باز هم در تحقیقات اولیه مشخص شد که تعدادی از این افراد هم کم گناه هستند و می‌توانند مورد رأفت نظام و انقلاب قرار بگیرند که با بررسی‌های انجام گرفته و همفکری با هیئت اعزامی و همچنین بقیه مقامات استانی و تکمیل تحقیقات پرونده قضایی به این نتیجه رسیدیم که تعدادی که از این افراد مورد رأفت نظام قرار بگیرند که قریب به ۱۰۰ نفر مورد رأفت قرار گرفتند. رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در عین حال تأکید کرد: قوه قضائیه با کسانی که عامل اصلی در به هم زدن نظم عمومی و امنیت و آرامش مردم هستند قاطعانه برخورد می‌کند. وی ادامه داد: ما نسبت به کسانی که قصدشان آسیب زدن به اموال عمومی، اموال خصوصی و تعرض به جان و مال مردم باشد و امنیت جامعه را دچار خدشه نمایند گذشتی نداریم و با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهیم کرد که در همین خصوص برای ۷۰ نفراز اغتشاشگران اخیر که عاملان اصلی برهم زننده نظم عمومی در استان بوده‌اند بر اساس اقاریر، اسناد و مدارک کیفرخواست صادر شده و به زودی با رعایت تمام تشریفات قانونی دادگاه‌های آن‌ها برگزار و رأی آن‌ها صادر می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار