کد خبر: 1115872
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
پاتروشف:
دبیر شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه آمریکا آماده انجام هر اقدامی برای رسیدن به اهداف خودخواهانه‌اش است، گفت با آزادی اوکراین از چنگ نئونازی‌ها، امنیت به جهان بازمی‌گردد.

«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز (چهارشنبه) گفت که هدف اصلی آمریکا تضعیف، تجزیه و نابودی کشورش است.

پاتروشف طی سخنرانی در یک کنفرانس امنیتی گفت: «آمریکایی‌ها دیدگاه‌ها و رویکرد‌های خودخواهانه‌ای در همه حوزه‌های زندگی را در سند استراتژی جدید امنیت ملی خود که یک ماه پیش توسط رئیس‌جمهور آمریکا تصویب شد، منعکس کردند».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با بیان اینکه آمریکا آماده انجام هر اقدامی برای رسیدن به اهداف خودخواهانه‌اش است، توضیح داد: «این سند بنیادی که سیاست بلندمدت ایالات متحده را تعریف می‌کند، بار دیگر این مسئله را نشان می‌دهد که آمریکا قصد تحمیل الگوی دموکراسی خود را بر کل جهان دارد».

این مقام امنیتی روس یادآور شد: «این سند راهبردی ادعا می‌کند که چین جدی‌ترین چالش ژئوپلیتیکی را برای آمریکا ایجاد می‌کند و روسیه تهدیدی فوری و دائمی برای نظم امنیتی منطقه‌ای در اروپا است».

پاتروشف در توضیحی برای رد این ادعا‌های آمریکا اظهار داشت: «ایالات متحده با معرفی کشور ما به عنوان منبع بی‌ثباتی، اتحاد‌های ضد روسی و قدرت نظامی ایجاد کرده و نیرو‌های ناتو را در نزدیکی مرز‌های ما مستقر می‌کند. در همان زمان، رژیم دست‌نشانده کی‌یف که با حمایت انگلیس در نتیجه یک کودتا قدرت را به دست گرفت، به عنوان نوک پیکان حمله علیه روسیه استفاده می‌شود».

طبق این گزارش، وی ادامه داد: «هدف ایالات متحده تضعیف، تجزیه و در نهایت نابودی کشور ما است. برای انجام این کار، با کاشت نفرت نسبت به مردم چند ملیتی روسیه، از ترویج ایده‌های افراطی و ناسیونالیستی راست‌گرایانه حمایت می‌کند».

به نوشته ریانووستی، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که با آزاد شدن اوکراین از چنگ نئونازیسم، ثبات و امنیت به جهان باز می‌گردد.

پاتروشف در این‌باره تصریح کرد: «امروز روسیه در حال مقابله با رژیم نئونازی کی‌یف است که با حمایت غرب و روس‌هراسی جنون‌آمیز احیا شده است. روسیه با نسل‌کشی جمعیت روسی‌زبان مبارزه می‌کند و قوانین بین‌المللی را بر اساس اصول اساسی سازمان ملل متحد حفظ می‌کند و نه قوانینی که توسط ایالات متحده ابداع شده تا هژمونی خود را نگه دارد».

امروز همچنین «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین ضمن ابراز مخالفت روسیه با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره پرداخت غرامت به اوکراین، گفته بود که اهداف عملیات نظامی در دونباس را محقق خواهند کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار