کد خبر: 1115792
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در یک گفت‌وگوی خبری در واکنش به احتمال نامزدی دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اظهار کرد که گزینه‌هایی بهتر از ترامپ وجود دارد.
«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، در مصاحبه‌ای که شب گذشته پخش شد، گفت، فکر می‌کند گزینه های بهتر از دونالد ترامپ برای رقابت های ریاست‌جمهوری بعدی وجود دارد.

پنس که این اظهارات را در گفت‌وگو با شبکه خبری "ای‌بی‌سی‌نیوز" بر زبان می آورد، در خصوص  دیدگاه خود در مورد شورش کنگره ۶ ژانویه ۲۰۲۱ صحبت کرد و به کتاب خود با عنوان «خدایا به من کمک کن» که قرار است امروز سه شنبه منتشر شود، اشاره نمود. گفته می شود همزمانی انتشار این کتاب با اعلام ترامپ در اقامتگاهش مبنی بر حضور در رقابت های ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ تصادفی نیست.

در این مصاحبه، پنس در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند دونالد ترامپ باید دوباره رئیس جمهور شود؟ یا خیر، پاسخ داد: من فکر می کنم این به مردم آمریکا بستگی دارد. اما به عقیده من انتخاب های بهتری هم وجود دارد.

به نظر می رسد اشاره پنس در خصوص انتخاب بهتر شخص خودش باشد، چراکه این سیاستمدار اهل ایالت ایندیانا در ادامه گفت و گویش با "ای‌بی‌سی‌نیوز" گفت که او و خانواده اش برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ دعاهای زیادی می کنند.  

از سوی دیگر، ترامپ که به طور مداوم به نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری دو سال دیگر اشاره می کند، قبل از انتخابات هفته گذشته اعلام کرد که سه شنبه شب در اقامتگاه خود در فلوریدا  به طور رسمی آن را اعلام می کند. این در حالی است که چندین تن از چهره های شناخته شده حزب جمهوری خواه به دلیل نتایج ناامیدکننده نامزدهای مورد حمایت ترامپ در انتخابات میان دوره ای هفته گذشته خواهان فاصله گرفتن حزب از این رئیس جمهوری پیشین هستند.  

پنس نیز ضمن ابراز ناامیدی نسبت به نتایج بدست آمده در انتخابات میان دوره ای، گفت: من فکر می‌کنم تمرکز بر گذشته و تاکید مداوم ترامپ بر تجدیدنظر در نتیجه انتخابات دو سال پیش و دعوت از نامزدها برای انجام این کار دردی دوا نمی کند.

این مقام پیشین کاخ سفید در مصاحبه خود، اقدامات ترامپ در جریان شورش ۶ ژانویه را "بی پروا" خواند و افزود که این تصمیم رئیس جمهوری پیشین بود که خود بخشی از مشکل حمله به ساختمان کنگره باشد.

اظهارات پنس در خصوص ترامپ در حالی مظرح شده است که برخی دیگر از رهبران حزب جمهوری خواه این سخنان را ناامیدکننده توصیف کرده اند. از جمله «جان کاسیچ» فرماندار سابق اوهایو، که دوشنبه شب درباره مصاحبه پنس در گفت و گو با شبکه خبری "سی‌ان‌ان" گفت: پنس در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ باید دوباره برای ریاست جمهوری نامزد شود، «باید نه می گفت».

وی اضافه کرد: فکر نمی‌کنم [ترامپ] رئیس جمهور شود. من نمی توانم این را درک کنم. این ناامید کننده است که [پنس] نه نمی گوید. صادقانه بگویم، او باید از ابتدا نه می گفت زیرا دونالد ترامپ کشور را دچار تفرقه کرده است.

«جو والش» از حزب جمهوری خواه و عضو پیشین کنگره که در رقابت های سال ۲۰۲۰ نیز نامزد شده بود، در توئیتر پاسخ پنس را بد دانست و ادمه داد: «یک پاسخ غیر صادقانه. جواب درست آنی بود که پنس جرات گفتنش را ندارد و آن نه است».

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار