کد خبر: 1115786
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
سفیر روسیه در آمریکا خواستار توقف آدم ربایی آمریکا در دیگر کشورها شد.
«آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا به خبرنگاران گفت که آمریکا ربایش روس‌ها در کشورهای ثالث را متوقف نمی‌کند و چنین رویه‌ای برای روسیه غیرقابل قبول است.

آنتونوف گفت: «در مورد دستگیری یا بازداشت اتباع روسیه‌ای در کشورهای ثالث، ما بارها اعلام کرده‌ایم که قاطعانه با رویه ایالات متحده درباره ربایش روس‌ها در کشورهای مختلف جهان مخالفیم. امروز باید اعتراف کنم که آمریکایی‌ها دست از این کار برنمی‌دارند و به چنین فعالیت‌هایی ادامه می‌دهند.»

آنتونوف پس از دیدار با شهروند روسی «رومن سلزنف» که در زندان فدرال آمریکا در بوتنر واقع در کارولینای شمالی در حال گذراندن دوران محکومیت خود است، با مطبوعات و خبرنگاران حاضر در آن جا صحبت کرد.

آنتونوف در مورد بازداشت سلزنف اظهار داشت: شرایطی که این زندانی تحت آن قرار گرفته غیرقابل قبول است.

آنتونوف به خبرنگاران گفت: «من با رومن والریویچ سلزنف، که هشت سال از ۲۷ سال در زندان آمریکا تحت شرایط بسیار سخت بوده است، جلسه‌ای برگزار کردم.»

آنتونوف توضیح داد که در زندان فدرال در کارولینای شمالی، سلزنف هیچ مراقبت پزشکی دریافت نمی‌کند.

او گفت: «یکی از پزشکان مقداری دارو تجویز می‌کند، دیگری آن را لغو می‌کند و در نهایت چیزی به او نمی‌رسد. در مورد غذا، اگر بگوییم بسیار ناچیز است. در واقع، هیچ مرکز غذایی در آنجا وجود ندارد و غذای تاریخ مصرف گذشته از زندان‌های دیگر آورده می‌شود.»

علاوه بر این، آنتونوف گفت: «نمی‌دانم، نمی‌توانم به شما بگویم وضعیت چگونه است، اما شرایط بازداشت در آنجا بسیار سخت است، سلزنف وزن کم کرده است و شروع به استفاده از عینک کرد و همه اینها البته مرتبط با عوارض مصرف داروهای خاصی است که برای او تجویز شده است.»

آنتونوف ادامه داد که بدیهی است که سلزنف در وضعیت سلامتی بسیار بدی قرار دارد و بیماری‌های زیادی دارد.

سفیر روسیه در آمریکا همچنین گفت: «سلزنف رنج می‌برد، اما او با لبخند ما را ملاقات کرد و گفت که کسی نیست که با او حرفی بزند.»

آنتونوف افزود که سفارت روزنامه‌ها و مجلات را برای سلزنف را می‌فرستد، اما نمی‌توان برای او کتاب فرستاد. سفیر روسیه افزود که در جلسه روز سه‌شنبه در کاخ سفید، روند درمان سلزنف در زندان را بررسی خواهد کرد.

سفیر روسیه افزود: «من بیش از یک بار گفته ام که این واقعاً برای ما دردناک است، ما واقعاً نمی‌خواهیم روس‌ها در زندان‌های آمریکا بمانند و خواستار توقف ربایش روس‌ها در دیگر کشورها هستیم. هدف برای ما این است که یک نفر هم در زندان‌های آمریکا باقی نماند.»

در ماه اکتبر، وزارت دادگستری آمریکا دو تاجر نفت و پنج شهروند روس، از جمله آرتم اوس، پسر فرماندار منطقه کراسنویارسک روسیه را به فرار از تحریم‌ها و پولشویی متهم کرد.

آرتم اوس و یوری اورخوف متهم به استفاده از اسناد جعلی برای خرید تجهیزات نظامی حساس آمریکا برای ارائه آن به بخش دفاعی روسیه هستند. آنها بلافاصله در ایتالیا دستگیر شدند و این مرد ۴۰ ساله هرگونه تخلف را رد کرده و خواستار استرداد داوطلبانه خود توسط ایالات متحده شده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار