کد خبر: 1115710
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
دنیا حیدری

کار مرد پرتغالی در تهران تمام شد و حالا مأموریت او از همین امروز در قطر آغاز می‌شود، مأموریتی سخت و دشوار، اما نه غیرممکن.
زمان زیادی نداشت برای آماده‌سازی تیمش و فرصت او برای برگزاری اردو‌های تدارکاتی و حتی بازی‌های دوستانه اندک بود، اما انگیزه‌ای وصف نشدنی داشت برای کسب موفقیت در قطر و با همین هدف هم تک‌تک روز‌ها را برنامه‌ریزی کرد. از تمرین در دو روز نخست هر هفته با نفرات داخلی تا اعزام مأموران ویژه خود برای حضور در کنار برخی ملی‌پوشان تا روحیه‌ای که تلاش می‌کرد در تمام طول این دوران در شاگردانش حفظ کند.
فرودگاه امام خمینی عصر روز گذشته شاهد عزیمت کاروان امید ایران بود، امید به کسب موفقیت و درخشش در قطر. تیمی که سختی‌های زیادی برای حضور در قطر به جان خرید، اما هرگز نه از پا نشست و نه از تلاش دست کشید. تیمی که امید را معنا و غیرممکن‌ها را ممکن کرد حالا خود را مهیای نبردی دیگر می‌کند، این‌بار در جام جهانی. تورنمنتی که برای حضور در آن کوه مشکلات را درنوردید و از جان مایه گذاشت، به همین دلیل هم کی‌روش با گفتن این جمله تمام کاری که ما انجام می‌دهیم، این است که به رؤیا فرصت دهیم، تهران را به مقصد قطر ترک کرد.
خداحافظی منحصر به فردی که یک‌بار دیگر ثابت کرد مرد پرتغالی تا چه اندازه به اهمیت مسائل روحی و روانی واقف است و خوب می‌داند زنده نگه داشتن امید در دل مردم همان اندازه حائز اهمیت است که حفظ آن برای شاگردانش. بی‌شک او در تمام این مدت علاوه بر مسائل فنی و نحوه چگونگی آماده‌سازی شاگردانش، برای حفظ انگیزه و روحیه آن‌ها نیز قدم برداشته و از این مهم غافل نبوده است، خصوصاً با اندک زمانی که کی‌روش در اختیار داشته، مسائل روحی و روانی بیش از هر چیز دیگری می‌توانست تیم او را مهیای حضوری پرقدرت در جام جهانی قطر کند، به‌ویژه وقتی قرار باشد با تیم‌هایی، چون انگلیس و امریکا روبه‌رو شود.
حالا او همانطور که می‌گوید کارگردان نمایشی است که قرار است شادی را میهمان خانه‌های مردم کند و سربلندی را برای ایران و فوتبال آن به دنبال داشته باشد. کارگردانی که تک‌تک بازیگران نمایش خود را با وسواسی خاص برگزیده تا نمایشی که ارائه می‌دهد بی‌نقص و بهترین باشد. درست همانطور که تک‌تک تماشاگران این نمایش‌ها می‌خواهند، جذاب و دیدنی.
بدرقه کی‌روش و شاگردانش روز گذشته در فرودگاه امام خمینی، بدرقه کاروان امید بود. کاروانی که بی‌شک می‌تواند با انگیزه، انرژی و عشقی که از تک‌تک مردم ایران می‌گیرد در قطر اقتدار، تعصب و غیرت را به نمایش بگذارد و لبخندی دلنشین را میهمان لب‌های مردم کند. مردمی که از امروز چشم‌انتظار نمایش یوز‌های ایران هستند. چشم‌انتظار نمایش ساق‌هایی که به عشق مردم و کسب افتخار برای پرچم پرافتخار ایران در قطر خواهند دوید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار