کد خبر: 1115709
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
بدرقه تیم ملی با دستان مادر شهیدان خالقی‌پور
تیم ملی فوتبال کشورمان دیروز با بدرقه مادر شهید از زیر قرآن کریم رد و راهی قطر شد تا در مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان، یعنی جام جهانی برای اعتلای پرچم و سرود ایران اسلامی به مصاف حریفان خود برود.
فریدون حسن

تیم ملی فوتبال کشورمان دیروز با بدرقه مادر شهید از زیر قرآن کریم رد و راهی قطر شد تا در مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان، یعنی جام جهانی برای اعتلای پرچم و سرود ایران اسلامی به مصاف حریفان خود برود.
دیروز ملی‌پوشان فوتبال ایران در مراسم بدرقه از هتل المپیک یک میهمان ویژه داشتند، میهمانی که آمده بود تا بگوید بازیکنان تیم ملی را مانند فرزندان شهیدش می‌داند و از آن‌ها توقع دارد برای سرافرازی ایران و ایرانی چیزی کم نگذارند. رسول، داوود و رضا خالقی‌پور در دامان این مادر بزرگ شدند و جانشان را نثار سرافرازی این آب و خاک کردند تا دیروز این مادر اینگونه با ملی‌پوشان فوتبال حرف بزند: «تک‌تک شما فرزندان من هستید. دلم برای تک‌تک شما می‌تپد. اگر اجازه بدهند دستانتان را می‌بوسم، زیرا همه شما فرزندان و چشم و چراغ این ملت هستید. به من قول بدهید که همانطور که زیبا بازی می‌کنید، با اخلاق ورزشی پرچم ایران را به دنیا بشناسانید. هر خانواده فرزندانی دارد. ما خانواده ایران بزرگ هستیم. در یک خانواده ممکن است تنش ایجاد شود. هر خانواده کمبود دارد و همه می‌دانیم مشکلاتی هست،  اما اعضای خانواده مشکلات را در بیرون نشان نمی‌دهند. به برخی حرف‌ها کاری ندارم، اما اینجا آمده‌ام تا بگویم اینگونه نیست که می‌خواهند ایران را نشان دهند. همه ما اعضای خانواده ایران هستیم. یک چیز را هم از شما می‌خواهم به عنوان یک خانواده و آن اینکه قول بدهید هر کاری از دستتان برمی‌آید برای ایران انجام دهید. قول بدهید حرف خانوادگی در دنیا پخش نشود. مانند فرزندان خودم با شما صحبت می‌کنم و بلد نیستم کلاس بگذارم. می‌خواستم اینجا بیایم و برای شما اسفند دود کنم و دست نوازش بر سرتان بکشم. قول می‌دهم اگر زنده بودم در بازگشت شما به استقبالتان بیایم.»
ملی‌پوشان ایران از زیر قرآنی که مادر این شهیدان عزیز در دست گرفته بود عبور کردند و ابتدا برای دیدار با رئیس‌جمهور راهی پاستور شدند و بعد از آن برای عزیمت به قطر به فرودگاه رفتند.

اما صبح دیروز آخرین تمرین تیم ملی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و کارلوس کی‌روش که در آخرین ساعات یک‌شنبه و بعد از لغو پرحاشیه نشست خبری خود لیست نهایی تیم را اعلام کرده بود، مقابل خبرنگاران قرار گرفت و در ابتدا بابت اتفاقات روز گذشته عذرخواهی کرد. سرمربی تیم ملی گفت: «مطمئناً از بعد شخصی اگر بخواهم نگاه کنم کار دشواری بود که چند بازیکن را از لیست کنار بگذارم. همیشه این تصمیمات سخت و دشوار است، به خاطر اینکه آن بازیکنان نیز استحقاق حضور در لیست را دارند، ولی می‌خواهیم بهترین تصمیمات را بگیریم. تصمیم گرفتم چهار دروازه‌بان ببرم، آن‌ها نه تنها استحقاق رفتن را داشتند، بلکه می‌توانند در تمرینات به ما کمک کنند. ما هشت مدافع، هفت هافبک و شش مهاجم هم داریم. اعتقاد شخصی من این است که در حال حاضر این بازیکنان تعادل بهتری از بعد گروهی به ما خواهند داد.»
سرمربی تیم ملی ادامه داد: «ما کاری را که مقدور بود، انجام دادیم. همه متوجه هستند که آماده‌سازی سختی داشتیم، ولی این بخشی از برنامه ما بود. با وجود محدودیت‌هایی که داشتیم بهترین تلاش را کردیم. قسمتی از آماده‌سازی‌مان را مدیون باشگاه‌ها هستیم و از تک‌تک باشگاه‌ها، مسئولان و سرمربیانشان تشکر می‌کنیم.»
اعلام لیست تیم ملی و حضور تمامی ستارگان فوتبال ایران در آن، اما چیزی بود که برخلاف تمام شایعات و جوسازی‌ها صورت گرفت. برخی کانال‌ها و رسانه‌های رسمی و غیررسمی و وابسته به افراد خاص از بعدازظهر یک‌شنبه شروع به حاشیه‌سازی کردند و حتی پا را فراتر گذاشتند و برخی بازیکنان را خط زدند، اما دیروز تیم ملی پا روی تمام این شایعات و جوسازی‌های معاندان گذاشت و با ترکیب کامل راهی قطر شد. کی‌روش در این خصوص گفت: «همیشه دور و بر ما این شایعات وجود دارد. سردار همراه یکی از مربیان بدنسازمان از روز گذشته وارد قطر شد که این مسئله نشان می‌دهد مرتبط با این موضوع نیست. من شرایط را پنهان نکردم. مطمئناً یکسری مشکلات هست، اما وظیفه ما این است که آن‌ها را حل کنیم. همیشه سعی می‌کنم بجنگم و تلاشم کنم تا مشکلات را برطرف سازم. تصمیمات ما بر پایه این بوده که منافع تیم بالاتر از بازیکن و سرمربی باشد.»
کی‌روش در پایان گفت: «وظایفه ما این است که به‌عنوان یک تیم متحد درون زمین الگو باشیم. ما برای هواداران فوتبال بازی می‌کنیم و به‌عنوان سازندگان غرور و افتخار، مطمئناً برای هواداران ایران بازی خواهیم کرد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار