کد خبر: 1115700
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
سیدعبدالله متولیان

یکی از آثار و نتایج جنگ ترکیبی اخیر، علنی شدن راهبرد امریکا برای مقابله با ایران است. سران مغرور و بی منطق امریکا همواره دخالت در امور ایران و تلاش برای براندازی جمهوری اسلامی را منکر می‌شدند، اما این بار نه تنها ابایی از بیان مداخله در امور ایران ندارند بلکه علناً از راهبرد تسلیح مخالفان جمهوری اسلامی و اشرار و اوباش داخلی برای مشروعیت زدایی از نظام اسلامی ایران نیز سخن می‌گویند. امریکا پس از افزایش قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در سایه مدیریت بحران داعش در سوریه و عراق به این جمع‌بندی راهبردی رسیده است که با اتکای صرف بر قدرت نظامی خود، توانایی مقابله با محور مقاومت را ندارد؛ لذا از آنجاکه ضعف خود را برخورداری محور مقاومت از هویت مذهبی آرمان‌گرای غیرمادی، ارزیابی کرده، راهبرد مشروعیت‌زدایی را نسبت به محور مقاومت در پیش گرفته و از صدر تا ذیل مقامات امریکا، آشکارا از براندازی جمهوری اسلامی می‌گویند. آنچه که در ادامه می‌خوانید تنها چند نمونه از مداخله مقامات امریکا در چارچوب راهبرد براندازی جمهوری اسلامی و ضرورت تسلیح و حمایت از مخالفان نظام ایران است:
چند روز پس از آنکه جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا در سخنی طنزگونه مدعی آزاد کردن ایران شد و بلافاصله از این موضع‌گیری احمقانه عقب نشینی کردند، جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین امریکا در گفت‌وگویی با بی. بی. سی فارسی از آموزش و تسلیح مخالفان و اپوزیسیون ایران در خاک عراق توسط امریکایی‌ها پرده برداشت و تلاش‌های مکرر خبرنگار بی. بی. سی برای جلوگیری از افتضاح ایجاد شده به جایی نرسید.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت بایدن نیز پیش از این در اندیشکده «بنیاد هوور» حمایت این کشور از اغتشاشات ایران را تکرار کرده و وعده داده بود که واشنگتن به ایستادن در کنار اغتشاشگران ادامه می‌دهد.
همچنین ویلیام برنز مدیر سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) هم پیش از آن در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی این کشور علنا از اغتشاشات در ایران حمایت کرده و گفته بود: «دولت ایالات متحده به طور واضح بر حمایت ما از جریان آزاد اطلاعات و آزادی اینترنت تأکید کرده و من بدون اینکه وارد جزئیات بشوم باید بگویم که ایالات متحده بسیار به این موضوع متعهد است». وی در پاسخ به این پرسش که آیا امریکا در تحولات داخلی ایران مداخله خواهد کرد، گفت: «آنچه که من می‌توانم بگویم این است که حمایت ما به عنوان یک دولت از جریان آزاد اطلاعات، با قدرت ادامه خواهد یافت».
رابرت مالی، نماینده ویژه امریکا در امور ایران نیز اخیراً در اظهاراتی با بیان اینکه واشنگتن توجه خود را به حمایت از اغتشاشات معطوف کرده است، تهدید کرد اگر لازم باشد به عنوان آخرین راهکار، به گزینه نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران متوسل می‌شوند: «ما وقتمان را جایی صرف می‌کنیم که فایده داشته باشد، از جمله حمایت از اعتراضات در ایران...».
اغتشاشات ایران بی‌شک بی‌سابقه‌ترین جنگ شناختی و چند‌جانبه علیه یک کشور در جهان محسوب می‌گردد که با هدایت مستقیم رژیم امریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و به اجرا گذاشته شده است. مجموع بودجه‌های علنی تخصیص داده شده توسط سران جنایتکار رژیم امریکا حدود ۶۰۰ میلیون دلار (بیش از ۲۰هزار میلیارد تومان) به شرح زیر اعلام شده است:
۱- مبلغ ۵۳ میلیون دلار توسط سازمان سیا، ۵۵ میلیون دلار برای توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای و حفظ ارتباط با آشوبگران به اراذل و اوباش و گروهک‌های تروریستی نظیر منافقین و دیگر گروهک‌های وابسته پرداخت شده است.
۲- ده‌ها پروژه در چارچوب بی ثبات‌سازی محیط داخلی ایران توسط سازمان سیا طراحی شده که فقط برای یکی از آن پروژه‌ها مبلغ ۵۵ میلیون دلار پرداخت شده است.
۳- آژانس رسانه‌های جهانی امریکا، برای انجام عملیات روانی و مقابله رسانه‌ای مبلغ ۱۳۱/۳ میلیون دلار هزینه کرده است.
٤- یکی از دفاتر مربوط به امور ایران، برای تخریب وجهه ملت ایران و انتقال ناامنی‌های پیرامونی به داخل ایران مبلغ ۳۵۳ میلیون دلار هزینه کرده است.
جنگ شناختی و ترکیبی پیچیده رژیم امریکا پس از گذشت دو ماه با شکست مفتضحانه مواجه شده و آبروی سران بی منطق و شرور امریکا و امپراتوری رسانه‌ای ائتلاف غربی، عبری، وهابی به‌عنوان بزرگ‌ترین بنگاه‌های دروغ پراکنی رفته، اما این هرگز به معنای پایان شرارت، توطئه و دسیسه چینی غرب و شیطان بزرگ نیست. قرائن و شواهد بسیاری نشان می‌دهد نظام سلطه و رژیم امریکا به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده چشم دوخته و در یک جنگ شناختی در مسیر تغییر اولویت‌های نظام و تغییر باور‌های مردم گام بر می‌دارند و معتقدند چنانچه بتوانند در افکار عمومی مردم ایران اولویت‌های اقتصادی (رفع فقر، فساد، تورم، بیکاری و رونق تولید و حل مشکلات معیشتی مردم) به اولویت‌های تقلبی و عوام‌فریبانه نظیر «رفتن زنان به ورزشگاه‌ها»، «گشت ارشاد»، «حجاب» و... تغییر دهند مسیر برای بازگشت غربگرایان و مسببان وضع موجود به عرصه قدرت و حاکمیت هموار شده و مجلس جدید با گرفتن نفس دولت سبب خواهد شد تمام رشته‌های نظام برای خنثی‌سازی تحریم‌ها به پنبه شود. امریکایی‌ها قویاً معتقدند اگر مجلس بعدی به تصرف غربگرایان و بانیان وضع موجود بیفتد قطعاً این اردوگاه سیاسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری سال ۱٤۰٤ نیز خواهند بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار