کد خبر: 1115673
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی مجلس:
رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با هدف افزایش اعتبارات، تجهیزات و نیروی انسانی خبر داد.

شهریار حیدری در توضیح نشست روز دوشنبه کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با حضور دستگاه‌های مختلف از جمله مرزبانی، ستادکل نیرو‌های مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزراتخانه‌های اطلاعات و کشور در نشست امروز بررسی شد.

رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مرز‌های گسترده و همسایگان بسیار ایران، افزود: ایران سومین کشور به لحاظ تعداد همسایگان است از این رو بیشترین تهدیدات مرزی را به دلیل بی‌ثباتی در برخی از کشور‌های همسایه داریم لذا ضرورت دارد رویکرد و نگاه نسبت به شرح وظایف و چارچوب جدید مرزبانی را تعریف کنیم.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس یادآور شد: در جلسه امروز فرصت دو هفته‌ای به دستگاه‌های ذی ربط داده شد تا نظرات پیشنهادی خود را به کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند تا این طرح را در دستور کار کمیسیون قرار دهیم.

حیدری با بیان اینکه نگاه کلان این طرح مربوط به تقویت مرزبانی است، گفت: تقویت از نظر افزایش اعتبارات، تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی مورد نظر است که در بهبود وضعیت مرزبانی تاثیر گذار است. متاسفانه امکانات و تجهیزات حال حاظر مرزبانی ما متناسب با شرایط مرز‌ها نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح تشکیل شورای عالی مرز را متشکل از تمام دستگاه‌های دخیل تعریف شده است. پیشنهاد شد که شورای عالی مرز در بالاترین سطح تشکیل شود و شورای عالی امنیت ملی چارچوب شورای عالی مرز را مشخص کند.

حیدری خاطرنشان کرد: در این طرح پیش بینی شده است رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا باشد تا مجموعه مصوبات قابلیت اجرایی پیدا کند و آیین نامه اجرایی شورای عالی مرزبانی در بالاترین سطوح اجرایی تنظیم شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار