کد خبر: 1115658
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز در سخنانی تصریح کرد: «خرسون» بخشی از فدراسیون روسیه است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در واکنش به سفر از پیش اعلام نشده امروز دوشنبه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به منطقه «خرسون» در سخنانی گفت: اظهارنظری در این خصوص نمی‌کنیم. همانطور که می‌دانید، این (منطقه) بخشی از فدراسیون روسیه است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین امروز سفری غیرمنتظره به شهر خرسون مدعی شد که اوکراین آماده صلح در سراسر این کشور است. ارتش روسیه اوایل ماه مارس کنترل شهر خرسون واقع در جنوب اوکراین را به دست گرفت. با این حال، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هفته گذشته دستور عقب نشینی نیرو‌های این کشور از شهر مذکور را صادر کرد.

اظهارات زلنسکی درباره صلح با روسیه در خرسون، در حالی مطرح شد که نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال دیروز (یکشنبه) به نقل از منابع آگاه مدعی شد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان دیدار اخیر با زلنسکی، به وی پیشنهاد کرده تا در مورد مذاکره با روسیه «واقع بینانه» فکر کرده و مذاکره را در اولویت قرار دهد.

زلنسکی در اواسط مهر ماه، فرمان ممنوعیت مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را امضا کرد. این اقدام در واکنش به تصویب سند الحاق چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا به خاک روسیه صورت گرفت.

به رغم این عقب نشینی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت که وضعیت منطقه تثبیت شده است. هیچ تغییری درباره خرسون وجود ندارد و هیچ تغییری نمی‌تواند درباره این شهر وجود داشته باشد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار