کد خبر: 1115624
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
ایگنازیو کاسیس رئیس جمهوری سوئیس اعلام کرد که این کشور برغم فشارها اسلحه به اوکراین نمی‌دهد و به هیچ وجه در منازعه‌های مسلحانه مشارکت نمی‌کند.
 

رئیس جمهور سوئیس درحالیکه کشورهای غربی خود را متعهد به کمک نظامی به اوکراین می‌دانند، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: نه در جریان جنگ اول جهانی، نه حتی در جریان جنگ دوم ما اسلحه صادر نکردیم.

وی درحاشیه مجمع صلح پاریس، افزود: ما اسلحه صادر نمی‌کنیم، ما به صورت مستقیم یا غیر مستقیم چه از نظر ارسال سلاح یا ارسال نیرو، چه در اوکراین، روسیه یا هر جای دیگر در جهان، در مناقشه نظامی شرکت نخواهیم کرد.

کاسیس اضافه کرد فشاری که سوئیس در این زمینه (ارسال سلاح ) با آن مواجه است، همچنان ادامه دارد.

«کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان ماه گذشته در نامه ای به دولت برن، خواستار صدور مجوز برای تامین ۱۲ هزار و ۴۰۰ گلوله مهمات ساخت سوئیس برای تانک های ضد هواپیما شد که برلین پیشتر برای کمک به کی‌یف در برابر روسیه، به اوکراین تحویل داده بود.

دولت سوئیس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به موجب اصل رفتار برابر در قانون بی طرفی، سوئیس نمی‌تواند با درخواست انتقال تجهیزات جنگی ساخت سوئیس به اوکراین تا زمانی که کی یف درگیر یک جنگ مسلحانه بین المللی است، موافقت کند.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی به کی‌یف اسلحه و تجهیزات نظامی می‌دهند اما سوئیس بر اساس پایبندی به اصل بی‌طرفی، کمک‌های مستقیمی را در اختیار اوکراین می‌گذارد که به‌طور خاص برای اهداف بشردوستانه در نظر گرفته شده‌اند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار