کد خبر: 1115581
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بیست و چهارمین مانور ایمنی و زلزله در تمامی مدارس استان اردبیل و با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» دهه اول آذر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کلام‌الله صفری در جلسه آمادگی برگزاری بیست و چهارمین مانور ایمنی و زلزله در مدارس اردبیل اظهار کرد: با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» هشتم آذرماه در تمامی مدارس استان اردبیل این مانور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مانورها فرصت آموزش پیش از وقوع حادثه را فراهم ساخته و این موضوع از اضطراب و ترافیک صحنه واقعی حادثه می‌کاهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هدف اصلی از انجام مانور در مدارس را آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان در رابطه با نحوه صحیح پناه‌گیری و خروج اضطراری دانست و گفت: این مانور مشترک با همکاری اعضای کارگروه مدیریت بحران شهرستان‌ها در مناطق و نواحی نوزده‌گانه آموزش و پرورش استان انجام می‌شود.

صفری با تاکید بر ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در برابر حوادث و بلایای طبیعی افزود: این امر به ویژه در بین دانش‌آموزان باید ترویج شود که انتظار می‌رود برگزاری چنین مانورهایی بتواند نقش مهم و تأثیرگذاری در این زمینه داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: اجرای مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس، در حقیقت عینیت‌بخشی به ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

سید غلامحسن خلیلی موسوی هدف از این فعالیت‌ها را توانمندسازی دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور دانست و اضافه کرد: این مانور با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» برای آمادگی و مواجهه صحیح و کارآمد با بحران‌ها و بلایای طبیعی است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با تمرین و آموزش مداوم این امر مهم، به سوی افق‌های روشن آینده گام‌های مفید و مؤثرتری برداشته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی کشور حوادث غیرمترقبه به ویژه زلزله و سیل است، بیان کرد: دانش‌آموزان همان طور که به تحصیل و ارتقای سطح علمی خود توجه ویژه دارند، باید به فراگیری آموزش‌های لازم برای آمادگی در برابر حوادث و بحران‌ها نیز بپردازند چرا که آموزش یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند از بروز ضررها و خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اردبیل نیز با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز مانور سراسری زلزله و ایمنی در سال‌های گذشته در مدارس سراسر استان اظهارکرد: برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس به سازمان دانش‌آموزی استان واگذار شده است.

پرویز اصغری تصریح کرد: از تمامی دستگاه‌های مشارکت‌کننده در اجرای مانور انتظار می‌رود همچون سال‌های گذشته با سازمان دانش‌آموزی و ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی نوزده‌گانه استان ارتباط تنگاتنگ داشته باشند تا امسال نیز شاهد برگزاری هر چه بهتر و مطلوب‌تر آموزش مقابله با زلزله، حوادث و بلایای طبیعی و نیز مانور زلزله و ایمنی در سطح مدارس استان باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر