کد خبر: 1115542
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
دهلی نو، در اجلاس گروه ۲۰، برای بحران های جهان چون امنیت غذا و انرژی و حوزه های نوین چون سلامت و تحولات دیجیتال راه حل هایی ارایه خواهد کرد.
 

نخست وزیر هند نارندرا مودی، به سران جهان مانند جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در اجلاس سالانه ۱۵ تا ۱۶ نوامبر خواهد پیوست.  

روسیه اعلام کرده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این نشست شرکت نخواهد کرد و هیأت این کشور توسط سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه رهبری خواهد شد که بازتابی از اختلافات درون گروه ۲۰ بر سر درگیری اوکراین است.

این اجلاس سه جلسه کاری برای رهبران خواهد داشت که به امنیت غذایی و انرژی، سلامت و تحول دیجیتال اختصاص داده شده است و انتظار می رود سران اعضای گروه ۲۰ در مورد موضوعات کلیدی مانند وضعیت اقتصاد جهانی، محیط زیست، کشاورزی و تغییرات آب و هوایی گفتگو کنند.

هند در این اجلاس، ریاست گروه ۲۰ را بر عهده خواهد گرفت، این گروه که شامل آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، ترکیه، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا است، ۸۵ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی و بیش از ۷۵ درصد تجارت جهانی را در دست دارد.

 طی چند روز گذشته، تیم‌هایی از تمامی اعضای گروه ۲۰ برای نهایی کردن بیانیه مشترکی که قرار است در پایان اجلاس صادر شود، با اجماع بر سر اشاره به جنگ اوکراین در پیش‌نویس سند، در تلاش بودند.

نشست سران گروه ۲۰ در بالی در شرایطی برگزار می‌شود که چالش‌های زیست‌محیطی، عدم پیشرفت در اهداف توسعه پایدار (SDGs) و تأثیر همه‌گیری کووید-۱۹ اقتصاد جهانی را دگرگون کرده است.

پیش از این معاون وزیر امور خارجه هند، با اشاره به این مشکلات گفت: انتظار می رود طرف هندی تمرکز خود را بر چالش های پیش روی کشورهای در حال توسعه، تداوم عدم امنیت تامین انرژی، نیاز به پاسخ جهانی به چالش های آب و هوایی و امنیت غذایی و بهداشتی حفظ کند. وینای کواترا افزود: این اهداف همچنین فرصت هایی مانند استفاده از ابزارها و بسترهای دیجیتال برای ارائه کارآمد و شفاف حکمرانی را ارائه می دهد.

 انتظار می رود نارندرا مودی در حاشیه این دیدار با محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی، ریشی سوناک، امانوئل مکرون و برخی دیگر از رهبران کشورها دیدار کند اما این احتمال وجود ندارد که مودی با شی جی پینگ ملاقات کند.

 ریاست هند بر گروه ۲۰، بر توسعه سبز، ماموریت زندگی، تحول دیجیتال، رشد فراگیر و انعطاف پذیر و توسعه تحت رهبری زنان، تمرکز خواهد کرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار