کد خبر: 1115445
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
سایت آپارات در اقدامی عجیب ویدئوکلیپ‌های «برای دختر همسایه» و «رجوی در لباس هیچکس!» را که در تقبیح و مذمت اقدامات اغتشاشگران و اصرار آن‌ها برای هتک حیثیت از دختران و زنان ایرانی ساخته شده‌اند به بهانه «داشتن مغایرت با شئونات اخلاقی و عرفی جامعه یا قوانین کشور» از سایتش حذف کرد!
مصطفی شاه‌کرمی

ویدئوی کوتاه «برای دختر همسایه» کاری تولیدی، ابتکاری و خودجوش بود که از سوی دختران افغانستانی خطاب به دختران ایرانی ساخته شده است. این دختران در آن کلیپ با نمایش تصاویری از کشتار زنان و کودکان کشورشان در جریان اشغال توسط نظامیان تروریست امریکایی، انگلیسی و کشور‌های عضو ناتو و عریان‌نمایی از آنچه سوغات و میراث دموکراسی غربی خوانده می‌شود، خطاب به همنوعان ایرانی‌شان هشدار‌های تاریخی و ملموسی درباره دروغگویی و داعشی بودن این کشور‌ها که در جریان اغتشاشات اخیر کشورمان با زدن نقاب حمایت از حقوق زنان و کودکان سعی در ایفای نقش دایه مهربان‌تر از مادر داشتند، مخابره می‌کنند. این ویدئوی کوتاه دو، سه دقیقه‌ای که در کشور افغانستان تولید شده از نظر فرم و تم شبیه به ترانه و آهنگی بود که شروین حاجی‌پور با عنوان «برای...» خواند و از سوی اغتشاشگران بازخوانی و منتشر می‌شد، به سرعت مورد توجه فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای قرار گرفت و از سوی خبرگزاری‌ها و سایت‌های زیادی بازپخش شد.
ویدئوی کوتاه و پربازدید دیگری با عنوان «رجوی در لباس هیچکس!» که در آن ترانه‌ای با صدای یک خواننده رپ فراری به اسم «هیچکس» شنیده می‌شود با نشان دادن برخی تصاویر رجوی سرکرده منافقین و صدایی از او را که می‌گوید «دوست دارم طنین این انفجار به اقصی نقاط ایران برسد» نیز از روی خروجی سایتش با همین بهانه حذف کرده است. نکته جالب اینکه این خواننده رپ در ترانه‌اش اغتشاشگران را به زیر گرفتن نیرو‌های حافظ امنیت (انتظامی و بسیجی) با ماشین و به شهادت رساندن آن‌ها و آتش زدن اماکن مختلف ترغیب می‌کند. در افشاگری که چند روز پیش رسانه‌ای شد، خبری منتشر گردید مبنی بر اینکه همین خواننده فراری با گرفتن مبالغ کلان، آن هم به دلار موظف شده توئیت‌های تهییج‌کننده‌ای مثل دعوت اوباش به کشتن مردم و نیرو‌های حافظ امنیت و نیز سوزاندن و برهنه کردن کسانی که حاضر به همراهی با اغتشاشگران نیستند را از طریق کاربری شخصی‌اش در این شبکه اجتماعی مجازی منتشر کند که کثرت تعداد توئیت‌های وی طی این چند وقت مؤید همین مسئله است.
حالا سایت آپارات که به لطف فیلتر شدن سایت‌های اشتراک ویدئویی مثل یوتیوب و حمایت‌های مستقیم و همه‌جانبه دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های حاکمیتی توانسته به شرایط مطلوب امروزش دست پیدا کند، این دو ویدئوکلیپ را به بهانه «داشتن مغایرت با شئونات اخلاقی و عرفی جامعه یا قوانین کشور» حذف می‌کند.
البته اینگونه اقدامات از سوی سایت آپارت (که توسط شرکت صباایده راه‌اندازی شده) مسبوق به سابقه است، چه اینکه همین اواسط شهریورماه امسال بود که مدیرعامل آن با انتشار بیانیه‌ای تصویری در مقابل دعوت به قانون‌گرایی ساترا مبنی بر حذف تصاویر و نوشتار غیراخلاقی بعضی گیم‌ها که در بخش آپارات گیم این پلتفرم منتشر شده بود، ضمن تهدید بخش‌های نظارتی و مسئول در این رابطه سعی کرد تا شاید بتواند آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کند، اتفاقی که هرگز نیفتاد.
ظاهراً اغماض بلاوجه مسئولان ساترا و دستگاه‌های نظارتی در مورد اقدامات خلاف قانون قبلی این پلتفرم باعث شده امروز مسئولان و مدیران این سایت در اقدامی غیرقابل توجیه دست به حذف کلیپ‌هایی بزنند که سازندگان آن‌ها در اقدامی آتش به اختیار و به منظور مقام پاسخگویی به شبهه‌پراکنی، دروغگویی و دعوت و تهییج اغتشاشگران به کشتار مردم و تجزیه کشورمان توسط رسانه‌های معاندی مثل سعودی اینترنشنال و دنباله‌های داخلی‌شان آن‌ها را تولید کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار