کد خبر: 1115393
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
آغاز تعطیلات لیگ برتر با شکست دراماتیک منچستر و چلسی
دنیا حیدری

منچسترسیتی و چلسی با شکست راهی تعطیلات شدند. با نزدیک‌شدن به شروع جام‌جهانی، کرکره رقابت‌های باشگاهی فوتبال از این هفته پایین کشیده می‌شود. تعطیلاتی اجباری که آغاز خوشی برای منچسترسیتی و چلسی نداشت.
هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در حالی شنبه شب با برگزاری هشت دیدار استارت خورد که دومین شکست این فصل شاگردان پپ، فاصله سیتیزن‌ها را با صدر جدول به پنج امتیاز افزایش داد و حاشیه امنیت خوبی برای آرسنال صدرنشین ایجاد کرد. منچستر که پیشتر در هفته یازدهم برابر لیورپول تن به شکست داده بود، این بار در اتحاد دو بر یک مقابل بنتفورد شکست خورد، آن هم با گلی که دقیقه ۹۸ وارد دروازه این تیم شد تا سیتیزن‌ها تعطیلات خود را با باخت آغاز کنند؛ باختی که چنان چهره‌ای مغموم از پپ به تصویر کشید که تا قبل از آن کمتر کسی دیده بود و او را به اعتراف جالب توجهی وا داشت: «ما مشکلات زیادی در این بازی داشتیم و نتوانستیم از جلوی زمین پرس کنیم و دلیل این موضوع سبک ارسال توپ از دروازه‌بان برای مهاجم در تیم حریف بود، اما در نهایت نمایش خوب ایوان آنتونی باعث شد نتوانیم برنتفورد را شکست دهیم.» آنچه مسلم است این باخت، کار پپ و شاگردانش را برای به زیر کشیدن آرسنال از صدر جدول دشوارتر می‌کند.
چلسی هم با سرنوشتی مشابه سیتیزن‌ها راهی تعطیلات شد. تیمی که در این فصل صدرنشینی را تجربه کرده بود، در ادامه ناکامی‌های خود برابر نیوکاسل نیز با حساب یک بر صفر تن به شکست داد. این سومین باخت پی در پی شاگردان گراهام پاتر بود که باعث شد تا لیگ برتر یک مدعی تازه پیدا کند، چراکه نیوکاسل در پی رقم‌زدن پنجمین باخت این فصل چلسی، به دو امتیازی منچسترسیتی تیم دوم جدول رسید! این در حالی است که چلسی با حضور در رده هشتم جدول خود را مهیای آغاز تعطیلات لیگ به دلیل شروع جام جهانی کرد. حال آنکه در صورت کسب پیروزی در این دیدار و پاره‌کردن نوار شکست‌های خود، می‌توانست به رده پنجم جدول صعود کند. گراهام پاتر، سرمربی چلسی بعد از شکست مقابل نیوکسل گفت: تفاوت دو تیم به خاطر شلوغی بیشتر برنامه‌های بازی‌های چلسی در هفته‌های اخیر بود، اما این نخستین باخت چلسی طی هفته‌های اخیر نبود که بتوان قانع‌کننده خواند. خصوصاً که مهم‌ترین مسئله برای هواداران چلسی، افزایش فاصله فاحش این تیم با صدر جدول است و نتایجی که هفته‌هاست هیچ چنگی به دل نمی‌زند. با این وجود، به نظر می‌رسد پاتر بیش از آنکه به دنبال حل مشکل باشد، در پی پاک‌کردن صورت مسئله است که این بی‌شک می‌تواند در ادامه جایگاه او را به خطر بیندازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار