کد خبر: 1115342
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۲۷۶ نفر از اغتشاشگران دستگیرشده این استان در حوادث اخیر مجرم تشخیص داده شدند.
 

حجت الاسلام «عبدالمهدی موسوی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۷۶ پروند منتهی به کیفر خواست برای مجرمان در دادسراهای مرکز استان و دیگر شهرستان‌های استان تشکیل و مجرم تشخیص داده شدند، اما اینکه این افراد به محکومیت می‌رسند یا خیر، باید منتظر باشیم تا در محاکم کیفری بدوی و تجدید نظر تصمیم‌گیری شود.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۰۰ نفر از جوانان و نوجوانانی که در اغتشاشات اخیر مشکلی نداشتند بدون تشکیل پرونده و فقط با دریافت تعهد که پیشگیرانه باشد، مشخصات آنان ثبت و آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه اکنون ۴۰ نفر از اغتشاشگران در بازداشت به سر می‌برند، بیان کرد: افرادی که نقش لیدر اغتشاشات را بازی کردند و اموال شهرداری و عمومی را تخریب کردند، اتوبوس و ماشین آتش زدند و به جان مردم و نیروهای انتظامی و بسیج تعرض کردند و حافظان امنیت را مورد ضرب و جرح قرار دادند، باید در برابر قانون پاسخگو باشند. 

حجت الاسلام موسوی افزود: کسانی که به شبکه‌های معاند، و تروریستی و خارجی متصل هستند و از جایی دیگر دستور می‌گرفتند و در میدان، عمل کردند، قطعا هیچ جای بخشش ندارند و دستگاه قضا با آنان با قاطعیت برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اما افراد فریب‌خورده که اشتباه کردند باید به دامن جامعه ما باز گردند و ما حساب آنها را جدا می‌دانیم و حساب تمامی افرادی که اعتراض و انتقاد دارند از اغتشاش و تنش‌آفرینی جدا می‌دانیم و برخورد دستگاه قضا قطعا متفاوت است.

حجت الاسلام موسوی افزود: یکی از افرادی که در شهر اراک به سر درب گلزار شهدا و تمثال مقام معظم و امام راحل جسارت کرده بود و موجب نگرانی خانواده شهدا و دوست داران انقلاب اسلامی شده بود، دستگیر شد و دستگاه قضا طبق مستنداتی که وجود دارد برخورد جدی با او خواهد داشت.

وی اظهار داشت: مجازات قانونی همه کسانی که دستگیر شدند در یک روند دادرسی شفاف، عادلانه و قانون مدارانه انجام می‌شود و جاهایی که نیاز باشد با قاطعیت و جاهای که نیاز باشد و تشخیص دهیم ندامتی وجود دارد، همراه با رافت اسلامی برخورد خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار