کد خبر: 1115210
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
دفتر ریاست جمهور عراق با توضیح درباره دیدار‌های وی در نشست شرم‌الشیخ و نشست سران اتحادیه عرب در الجزایر، بر موضع ثابت عراق در حمایت از مسائل منطقه‌ای و در رأس آن‌ها مسئله فلسطین تأکید کرد.

منابع عراقی اعلام کردند که دفتر ریاست جمهور عراق با توضیح درباره دیدار‌های وی در نشست شرم‌الشیخ و نشست سران اتحادیه عرب در الجزایر، بر موضع ثابت عراق در حمایت از مسائل منطقه‌ای و در رأس آن‌ها مسئله فلسطین تأکید کرد.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است: پس از بازگشت «عبداللطیف رشید» از نشست سران کشور‌های عربی در الجزایر و نشست شرم‌الشیخ در مصر، «برخی طرف‌ها که برای عراق خیر و صلح نمی‌خواهند با ایجاد جنجال در پی بد جلوه دادن موفقیت‌های این دو سفر برآمدند». همه دیدار‌های رئیس جمهوری با بسیاری از سران کشور‌های جهان با صدور بیانیه فوری درباره آنچه در دیدار‌ها گذشته همراه شده و هیچ دیداری که اعلام نشده باشد وجود نداشته است.

در این بیانیه تأکید شده است: موضع عراق در بیان سیاست مبتنی بر احترام به منافع مشترک و پایبندی به مسائل اصلی و در رأس آن‌ها مسئله فلسطین به صراحت و آشکاری بیان شد و مورد تقدیر رئیس فلسطین محمود عباس قرار گرفت. همه سران کشور‌های دوست در دیدار‌های خود با رئیس جمهور عراق بر اهتمام خود به جایگاه و اثرگذاری عراق در منطقه و جهان تأکید و رئیس جمهور عراق نیز از این مواضع قدردانی کرد. صدور این بیانیه برای احترام به افکار عمومی جهت اطلاع از واقعیت و نه درگیر شدن در شایعه‌پراکنی‌ها و حرف‌های بیهوده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار