کد خبر: 1115109
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه تلاش‌ها برای نزدیکی روابط با رژیم صهیونیستی، سفیر این کشور در تل‌آویو را رسماً منصوب کرد.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه طی حکمی «شاکر اوزکان تورونلار» را به عنوان سفیر ترکیه در سرزمین‌های اشغالی منصوب کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، حکم رسمی این انتصاب در روزنامه‌های رسمی منتشر شده است و اعلام می‌دارد: «براساس تصمیم ریاست جمهوری ترکیه، شاکر اوزکان تورونلار به عنوان سفیر ترکیه در اسرائیل منصوب می‌شود».

در متن فرمان ریاست‌جمهوری ترکیه آمده است که «شاکر اوزکان تورونلار، عضو شورای مشورتی سیاست خارجی، بر اساس مواد ۲ و ۳ از فرمان‌های شماره ۳ ریاست جمهوری، به عنوان سفیر ترکیه در کشور اسرائیل منصوب شده است».

سفیر آنکارا در تل‌آویو، طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ به عنوان سرکنسول قدس و سفیر ترکیه در فلسطین خدمت کرده است.

شاکر اوزکان تورونلار، سفیر آنکارا در تل‌آویو

پیش از این انتصاب، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه تصریح کرده بود که آنکارا تصمیم گرفته است سفیر خود را در اسرائیل تعیین کرده و روابط دیپلماتیکش با رژیم صهیونیستی را بازگرداند.

اردوغان طی روزهای گذشته و در گفت‌وگویی رسانه‌ای با شبکه «تی‌آر‌تی» ترکیه درباره نتایج احتمالی انتخابات کنست در سرزمین‌های اشغالی، اعلام کرده بود که ترکیه خواهان حفظ روابط با رژیم صهیونیستی بر مبنای درک متقابل است.

رئیس‌جمهور ترکیه در این باره تاکید کرده بود: ما انتظار داریم که روابطمان با اسرائیل بر مبنای احترام متقابل به حساسیت‌ها و منافع مشترک به صورتی پایدار حفظ شود، فارغ از اینکه نتیجه انتخابات در فلسطین اشغالی چه می‌شود.

تاکید اردوغان بر حفظ روابط با رژیم صهیونیستی در حالی تداوم می‌یابد که قبل از انتصاب سفیر برای تل‌آویو، آنکارا چند ماه قبل از «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم صهیونیستی میزبانی کرد و اخیرا هم «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم در ترکیه با اردوغان دیدار داشت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار