کد خبر: 1115106
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
منابع یمنی می‌گویند که آمریکا در مسیر تمدید آتش‌بس میان ریاض و صنعاء مانع‌تراشی کرده است.
منابع یمنی می‌گویند که آمریکا طی تحرکات اخیر خود مانع نهایی شدن توافق آتش‌بس میان صنعاء و ریاض شده است.

به نوشته وبگاه یمن نیوز، آمریکا از دولت امارات متحده عربی خواسته است تا با استفاده از عناصر همسو با خود در شورای انتقالی و شخص «طارق صالح» برادر زاده علی عبدالله صالح اوضاع امنیتی یمن را دوباره دچار تنش و درگیری کند.

مقامات صنعاء می‌گویند که فرستاده آمریکا مانع تمدید توافق آتش‌بس شده است، توافقی که در آستانه نهایی شدن بود. «تیموتی لیندرکینگ» همچنین به عربستان و امارات رفته و با سفرای پنج عضو دائم شورای امنیت در ریاض نیز دیدار کرده است.

به گفته منابع یمنی، تحرکات آمریکا نشان می‌‌دهد که این کشور تلاش دارد، پرونده یمن همچنان تحت مدیریتش باشد و عربستان سعودی نتواند ابتکار عمل را در دست گرفته و قدمی در راه پایان جنگ بردارد.

 

در همین راستا علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در ۱۵ آبان ماه به شبکه خبری المیادین گفت که هیأت‌های نظامی آمریکایی وارد خاک یمن شده‌اند. القحوم هشدار داد که آمریکا به همراه انگلیس در حال آماده شدن برای دور تازه‌ای از تنش در یمن هستند.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز روز چهارشنبه هفته گذشته (18 آبان) با صدور بیانیه‌ای سفر «استیون فاگین» سفیر غیر مقیم آمریکا در یمن به استان «حضرموت» در شرق یمن را به شدت محکوم کرد.

انصارالله تأکید کرد: «حکومتی مانند آمریکا که از تجاوز به یمن حمایت می‌کند، نمی‌تواند یک روز هم به نفع منافع مردم یمن فکر کند. مردم یمن به شدت هرگونه فعالیت آمریکا در یمن چه آشکار و چه نهان را نمی‌پذیرند».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار