کد خبر: 1115067
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه با اشاره به تاخیر در اجرای نهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا گفت: برخی از اعضای اتحادیه اروپا از تحریم‌ها خسته شده‌اند.
 

این خبرگزاری بدون اشاره به نام این منبع مطلع گفت: برخی از اعضا از تحریم ها خسته شده اند و چیزی هم برای تحریم کردن باقی نمانده و از بیشتر ابزارها در این زمینه استفاده شده است.

پیشتر یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به خبرنگاران در بروکسل گفته بود اعضا ممکن است بسته تحریمی جدیدی را علیه روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ تصویب کنند.

منبع مذکور در تشریح علت تاخیر در اعمال بسته جدید این اظهارات را مطرح کرد و گفت اعضای اتحادیه درباره ساختار نهایی این بسته مذاکره خواهند کرد و در نهایت به آن چراغ سبز نشان خواهند داد.

به گفته این منبع، این اتحادیه در حال بررسی امکان ممنوعیت واردات الماس و برخی از انواع فلزات از روسیه به عنوان بخشی از بسته نهم تحریم‌ها  بوده است و محدودیت‌های جدید نیز احتمالا بلاروس را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این منبع گفت، موضوعات مورد بررسی همچنین شامل اضافه شدن افراد و نهادهای بیشتری به فهرست تحریم‌ها و اقداماتی برای بستن خلأهای موجود در بسته‌های قبلی است.

منبع مذکور به اسپوتنیک گفت: مذاکرات شامل امکان ممنوعیت واردات الماس و برخی از انواع فلزات از روسیه به اتحادیه اروپا می شود.

نکته کلیدی در اینجا، مانند بسته های قبلی، فقدان اتحاد بین کشورهای عضو است. کمیسیون اروپا در تلاش است تا نگرانی های کشورهای عضو را تعدیل و در این حال به حفظ وحدت در این زمینه کمک کند.

به گزارش ایرنا، «پیتر سیارتو» وزیر خارجه و روابط خارجی اقتصادی مجارستان روز پنجشنبه گفت که کشورش اجازه نمی دهد که نهمین بسته تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه اعمال شود.

یک مقام اروپایی که نامش فاش نشده پیشتر به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفته بود که اتحادیه اروپا درحال بررسی تحریم واردات الماس و برخی فلزات از روسیه به عنوان بخشی از بسته تحریمی جدید علیه مسکو است.

با حمله روسیه به اوکراین، غرب دولت مسکو را تحریم کرده است، اقدامی که موجب افزایش برق، سوخت و مواد غذایی در اروپا و آمریکایی شده و رشد تورم را نیز به دنبال داشته است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته که سیاست کنترل و تضعیف روسیه، یک راهبرد بلندمدت غرب است و تحریم‌های وضع شده علیه مسکو، ضربه سنگینی به کل اقتصاد جهان وارد خواهد کرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار