کد خبر: 1115023
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
وزیر امور خارجه روسیه قرار است در نشست همکاری های شرق آسیا با هدف گسترش همکاری های منطقه ای شرکت کند.
«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روزهای شنبه و یکشنبه در هفدهمین اجلاس شرق آسیا در کامبوج شرکت خواهد کرد.

گفته شده در این نشست، وزیرخارجه روسیه درباره تهدیدات آمریکا علیه همکاری کشورهای شرق آسیا سخنرانی خواهد کرد.

همچنین در چارچوب اجلاس شرق آسیا، طرف روسی در نظر دارد تا چالش‌هایی را که منطقه آسیا و اقیانوسیه با آن مواجه است به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار دهد. به گفته مسکو، مهمترین این چالش‌ها، تلاش ایالات متحده آمریکا و متحدانش برای برهم زدن توازن نظام کنونی و روابط فراملی در منطقه و تلاش آنها برای تحمیل سلطه در این منطقه است.

در آستانه این اجلاس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو این نشست را به عنوان عنصر مهمی از معماری چند قطبی امنیت منطقه‌ای با پتانسیل توسعه همکاری‌های چندجانبه سودمند متقابل در نظر می‌گیرد. وی تأکید کرد: «روسیه همواره از این موضوع حمایت می‌کند که اجلاس شرق آسیا باید به موضوعات توسعه‌ای خاص که مربوط به هر یک از کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه است، رسیدگی کند. مسکو همچنین ایده استفاده از پتانسیل صنعت گردشگری را به عنوان راهی مشترک که منجر به بهبود اقتصادی کشورهای عضو می‌شود، مطرح خواهد کرد و به طور کلی مسکو علاقه مند به گسترش روابط خود در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی با کشورهای منطقه جنوب شرق آسیاست.»

زاخارووا همچنین خاطرنشان کرد که آسه آن، هسته اصلی اجلاس سران آسیای شرقی، از پیشنهادات روسیه در مورد تسهیل تعامل بین کشورهای منطقه حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این ارتباط گفت: «مسکو از علاقه آسه آن به توسعه تعامل با سایر اتحادهای سازنده فضای اوراسیا از جمله سازمان همکاری شانگهای (SCO) استقبال می‌کند. ما با دعوت از ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای به رویدادهای آسه آن در شهر پنوم پن کامبوج حمایت می‌کنیم. تماس‌های آسه آن با این ساختار، آن را قادر می‌سازد تا پایه و اساس همکاری‌های قاره‌ای را برای دستیابی به توسعه پایدار و رفاه برای کشورهای ما گسترش دهد.»

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار