کد خبر: 1115008
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
منابع دیپلماتیک اروپایی تاکید دارند که کندی این اتحادیه برای اعلام تحریم‌های جدید روسیه به دلیل کمبود اهداف برای تحریم های جدید است.
یک منبع دیپلماتیک در اتحادیه اروپا به اسپوتنیک گفته است که این اتحادیه بسته نهم تحریم‌ها علیه روسیه را بسیار دیرتر از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود، معرفی خواهد کرد.

این منبع آگاه علت تأخیر در علام تحریم‌های جدید اروپا علیه روسیه را به دلیل «خستگی از تحریم‌ها» در بین کشورهای اروپایی عنوان کرده است.

پیش از این، یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا به خبرنگاران در بروکسل گفته بود که این اتحادیه ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه تصویب کند. این منبع گفت: «در حال حاضر نوعی خستگی تحریمی بین کشورهای عضو وجود دارد و همچنین در مورد تحریم روسیه چیز زیادی برای تحریم باقی نمانده است، زیرا بیشتر ابزارها در این زمینه استفاده شده است.»

این منبع افزود، کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسته جدید تحریم‌ها را «برای شکل دادن به ساختار نهایی تحریم ها» مورد بحث قرار خواهند داد، اما در نهایت «به هر طریقی» به آن چراغ سبز نشان می‌دهند. به گفته این منبع، تاکنون اتحادیه اروپا در حال بررسی امکان ممنوعیت واردات برخی از انواع فلزات از روسیه به عنوان بخشی از بسته نهم تحریم‌ها است و محدودیت‌های جدید نیز احتمالاً بلاروس را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این منبع گفت، موضوعات مورد بررسی همچنین شامل اضافه شدن افراد و نهادهای بیشتری به فهرست تحریم‌ها و اقداماتی برای بستن خلأهای موجود در بسته‌های قبلی است.

به گفته منبع آگاه اروپایی، نکته کلیدی در اینجا نوع اتحاد بین کشورهای عضو در قبال بسته جدید تحریمی است و کمیسیون اروپا در تلاش است تا نگرانی‌های کشورهای عضو را در زمینه اعلام تحریم‌های جدید متعادل کند.

پیش از این، «آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی روسیه مجموعه اقداماتی را که وزارت دارایی روسیه برای پاسخ به فشار تحریم‌های غرب بر روسیه انجام داده است، مورد ستایش قرار داده و گفته بود: «روسیه توانسته است در برابر تحریم‌های اقتصادی غرب پادزهری پیدا کند. وزیر دارایی روسیه در ادامه تاکید کرد که دستاورد مشترک، به ویژه در وزارت دارایی روسیه این است که طیف وسیعی از اقدامات به منظور پاسخ گویی به این وضعیت دشوار در پیش گرفته شد.»

سیلوانوف ادامه داد: «ما از پیش یک برنامه تقریبی از اقدامات، یک برنامه تصمیم گیری در مورد چگونگی ساختن اقتصاد و امور مالی خود را داشته ایم. بنا به تاکید سیلوانوف، روسیه توانسته است با تحریم‌ها مقابله کند. وزیر دارایی روسیه افزود: ما پیش از این یاد گرفته‌ایم که چگونه به محدودیت‌هایی که باید با آن‌ها زندگی کنیم، پاسخ دهیم و پادزهری در برابر این تحریم‌ها یافته ایم.»

هفته گذشته نیز، اتحادیه اروپا اعلام کرد در ادامه سیاست تحریمی علیه روسیه به علت عملیات نظامی این کشور در اوکراین، دارایی‌های شهروندان روسیه به ارزش ۱۷ میلیارد یوررو (۱۶.۹ میلیارد دلار) را مسدود کرده است.

«دیدیه ریندرز»، کمیسیر عدالت اتحادیه اروپا در گفت‌وگویی گفت: تاکنون دارایی‌های ۹۰ نفر به ارزش ۱۷ میلیارد یورو در هفت کشور از جمله ۲.۲ میلیارد یورو در آلمان مسدود شده است.

به گفته ریندرز، اتحادیه اروپا در هشت ماه گذشته و از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، هشت بسته تحریمی علیه مسکو اعمال کرده است. مقامات اوکراین بارها از کشورهای اروپایی درخواست کرده‌اند این دارایی‌های مسدودشده، پس از جنگ باید صرف بازسازی اوکراین شود.

دیدیه ریندرز دراین‌باره گفت: اگر پول و دارایی که اتحادیه اروپا مسدود کرده نتیجه تجارت جنایی باشد، این امکان وجود دارد که آن را به عنوان غرامت به اوکراین پرداخت کرد، با این حال حجم دارایی مسدودشده برای تأمین مالی بازسازی اوکراین کفایت نمی‌کند.

این مقام اروپایی همچنین افزود: همچنین در چارچوب تحریم‌های غرب، ۳۰۰ میلیارد یورو از ذخایر ارزی بانک مرکزی روسیه در نقاط مختلف جهان مسدود شده است.

وی در ادامه گفت: به نظرم، دست‌کم این امکان وجود دارد که این ۳۰۰ میلیارد یورو به عنوان تضمین نگه داشته شود تا زمانی که روسیه داوطلبانه در بازسازی اوکراین شرکت کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار