کد خبر: 1114750
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
روزنامه ایندین اکسپرس (Indian Express) گزارش داد که سرویس اطلاعاتی قطر اخیرا هشت هندی که در گذشته از افسران نیروی دریایی هند بوده اند، به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بازداشت کرده است.

روزنامه هندی این دین اکسپرس (Indian Express) نوشت: سرویس اطلاعاتی قطر ۷۲ روز پیش هشت هندی را که در گذشته افسر نیروی دریایی هند بوده‌اند را در قطر بازداشت کرده است؛ بنابراین گزارش، هنوز اتهام وارد شده به این هشت نظامی سابق هندی مشخص نشده، اما اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد اتهام اصلی آن‌ها جاسوسی برای رژیم صهیونیستی است.

براین اساس، مقامات هندی در اواخر ماه اکتبر گذشته یک مقام ارشد این کشور را به دوحه اعزام کرده‌اند تا مقدمات آزادی این افراد فراهم آید.

بنابر اعلام روزنامه ایندین اکسپرس، هشت متهم هندی در این پرونده از سوی یک شرکت خصوصی فعال در قطر به نام «Dahra Global Technologies and Consultancy Services» استخدام شده‌اند که در زمینه خدمات لجستیک و تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی وابسته به امیر قطر فعالیت می‌کند. مدیرعامل این شرکت نیز «خمیس العجمی» از افسران ارشد و بازنشسته نیروی هوایی پادشاهی عمان است.

این هشت نظامی سابق هندی که سابقه چهار تا شش سال فعالیت در قطر را دارند، پس از بازداشت، در سلول‌های انفرادی در یک زندان در قطر دوران حبس خود را می‌گذرانند.

این در حالی است در سال‌های اخیر روابط هند- قطر به ویژه در بخش همکاری‌های دریایی دوستانه بوده و دو کشور تمرین‌های مشترک دریایی نیز انجام داده بودند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار