کد خبر: 1114736
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
نشست هم‌اندیشی استادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دکتر علی بهادری جهرمی سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت امروز، پنجشنبه در محل مجتمع شهدای سلامت این کلانشهر برگزار شد که در آن استادان به بیان دغدغه ها، نظرات و پرسشهای خود پرداختند.
 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آغاز این نشست گفت:  اغتشاشات اخیر باید بررسی شود و مسوولان در مورد زوایای پنهان آن روشنگری کنند چون فتنه ای پیچیده، جریانی چندلایه و جنگی ترکیبی و تمام عیار است.

دکتر  محمد علی کیانی افزود: پاسخگویی و روشنگری دولت در این  خصوص بسیار اثرگذار است و نشست امروز نیز با این هدف برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در این نشست بین استادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سخنگوی دولت پرسش و پاسخ انجام شد.

دغدغه ها و پرسشهای استادان

یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست گفت: دیده شدن، دغدغه اصلی دانشجویان است و اعتراض آنها به لغو شوراهای صنفی است آیا امکان جایگزینی وجود ندارد تا دانشجویان بتوانند مطالبات خود را بیان کنند؟

مطهره بوذری افزود: بیش از هر زمانی نیاز به ارائه آموزش علوم انسانی به دانشجویان وجود دارد اما برای ارتقای کیفیت دروس عمومی اقدامی صورت نگرفته است که این مهم باید مورد توجه باشد

یکی دیگر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: افزایش قابل توجه و ۵۰ درصدی دانشجویان ورودی در رشته علوم پزشکی نیازمند تامین زیرساختها است، آیا دولت برنامه ای برای منابع مالی، خوابگاه، تامین اعضای هیات علمی و نظایر آنها دارد؟ 

دکتر مسعود ملکی با بیان این که در کشور با جنگ ترکیبی مواجه هستیم، افزود: حدود ۶۳ درصد پزشکان عمومی در مشهد پروانه مطب نگرفته اند و با افزایش دانشجویان پزشکی این افراد یا از کشور خارج  و یا از ادامه کار ناامید می شوند لذا باید با اجرای طرح هایی نظیر طرح پزشک خانواده تا حدودی از این ناامیدی کم کرد.

یکی دیگر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی در تربت جام نیز گفت : اساس و قوام حکومتها براساس عدل و عدالت است و دولت مردمی نیز به این مهم توجه دارد.

دکتر محمد محمدی افزود: وجود اتباع و متجاوزان مرزی در شهرستان تربت جام از لحاظ سلامت بار زیادی به همراه دارد که بودجه و امکاناتی برای آن پیش بینی نشده و ضریب محرومیت این شهرستان خیلی پایین دیده شده است.

یکی دیگر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: چرا تشکل فراری هستیم، آیا دولت برنامه ای برای مدیریت اعتراضات توسط تشکلهای صنفی دارد؟

دکتر علی بیرجندی نژاد افزود: در شرایط فعلی نظرسنجی کمک زیادی به دولت برای پیشبرد امور می کند و آیا در این خصوص برنامه ای در دستور کار دولت وجود دارد؟

دکتر مهدی یوسفی از دیگر اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: بی انگیزگی اساتید منجر به افزایش مهاجرتها می شود، همچنین این بی انگیزگی باعث می شود دانشجویان پزشکی تمایلی به فراگیری تخصص های پزشکی و فعالیت در بخش دولتی نداشته باشند و این درحالی است که می توان با ارائه تسهیلات انگیزشی و کاهش مالیاتها ادامه این روند را متوقف کرد.

دکتر محمدی از اساتید رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهار کرد: در گزینش اعضای هیات علمی باید توجه بیشتری وجود داشته باشد تا افراد متعهد و معتقد جذب شوند و دلیل ندارد افرادی که با نظام موافق نیستند در اعضای هیات علمی رسوخ کنند و در این زمینه باید پالایش اساسی صورت گیرد.

یکی دیگر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: جمهوری اسلامی در بیش از ۴۰ سال گذشته همه طیف های سیاسی را تجربه کرده و نمی توان گفت گروه خاصی در این خصوص مقصر هستند، تا کی قرار است فضای مجازی بستر فتنه انگیزی در این کشور باشد.

دکتر ایوب توکلیان اضافه کرد: در گروه اساتید چرا هر مطلبی منتشر می شود، این پاشنه آشیل جمهوری اسلامی است، همچنین تا وقتی در حاکمیت برای مفاسد اقتصادی تعارف وجود داشته باشد مردم ناراضی خواهند بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: فضای مجازی در اغلب کشورها سامان داده شده است و این فضا نباید ولنگار باشد.

دکتر ناصر وحدتی افزود: یکی از معضلات بزرگ، نداشتن اینترنت داخلی است چون حدود ۸۰ درصد نیازهای ما با اینترنت داخلی قابل انجام است و اینترنت بین المللی کارساز نیست. 

رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهار کرد: ایادی خارجی و بی کفایتی برخی مسوولان باعث وقوع حوادث اخیر شده است و باید نظارت بیشتری بر مدیران جدی گرفته و با کم کاریها برخورد جدی شود.

دکتر فاطمه حاجی آبادی افزود: سلبریتی ها نیز در جوامع بیشترین نفوذ را در اذهان جوانان دارند، در حالی که نخبگان باید به جای سلبریتی ها این نفوذ را داشته باشند و باید مقتدرانه با این افراد برخورد شود تا افکار جوانان را به نفع خود مدیریت نکنند.

دکتر محمود توکلی از دیگر اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: برخی جایگاه ها در اختیار افرادی است که تخصصی ندارند، دولت چه برنامه ای برای تخصص گرایی دارد؟

سخنگوی دولت نیز در پاسخ به دغدغه اساتید اظهار کرد: هنر ما در آن است که در اداره کشور از حداکثر ظرفیت استفاده کنیم و مبنای  اداره حکومت بر اساس نظر اکثریت و توجه به نظر اقلیت باشد.

علی بهادری جهرمی افزود: اگر از مسیر وحدت خارج شویم به سمت خواسته دشمن حرکت خواهیم کرد همچنین در هیاهو صدای حق شنیده نمی شود، در هیاهو کسی که دلسوز نیست جنجال آفرینی اما دلسوز نظام، سکوت می کند.

سخنگوی دولت گفت: نکات مطرح شده در جلسات اینچنینی به مسوول مربوطه ارجاع و گزارش کلی نیز به رییس جمهور و سایر مقامات ارائه می شود از این رو برپایی این جلسات نشان دهنده تاکید بر اهمیت جامعه نخبگانی و اقشار مختلف و مباحثه روی مسایل گوناگون است.

 بهادری جهرمی با تاکید بر شنیدن صدای معترضان افزود: بین معترضان و اغتشاشگران تفاوت اساسی وجود دارد، در این ایام عده ای با سوء استفاده، آشوب آفرینی کردند و باعث شدند صدای اعتراضات شنیده نشود اما صدای خشونت با هزاران پژواک شنیده شود که این سیاست دشمن است و هنر حاکمیت و مردم این است که پیشنهادات اصلاحی و اعتراضات را از اغتشاشات جدا کند.

پاسخ تشریحی سخنگوی دولت به اساتید دانشگاه را در این لینک دنبال کنید. 

نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور سخنگو و دبیر هیات دولت، دکتر علی بهادری جهرمی در محل مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

سخنگوی دولت پس از این نشست در دانشگاه فردوسی مشهد در جمع دانشجویان حضور می یابد و پاسخگوی سوالات دانشجویان خواهد بود.

نشست با نخبگان، حوزویان و استادان بسیج خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد از دیگر برنامه های دکتر بهادری جهرمی در سفر به این شهر است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار