کد خبر: 1114703
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: تلاش صورت گرفته برای غارت نفت خام از طریق بندر قنا بکار گرفته شده توسط دشمن جهت قاچاق ناکام ماند.
 

یحیی سریع ضمن اعلام این مطلب توضیح داد : نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند توانستند تلاش دشمن برای غارت و قاچاق نفت خام از طریق بندر قنا را با شکست مواجه نمایند.

وی افزود : نیروهای مسلح به همین منظور با ارسال پیام های هشداردهنده به نفتکش موجود در این بندر از به سرقت رفتن و قاچاق نفت خام یمن جلوگیری به عمل آوردند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح بار دیگر تاکید دارند که نسبت به حمایت از ثروت ملی حاکمیتی یمن به عنوان حقوق ملت مظلوم و ستم دیده این کشور و در راس آنها تامین حقوق کارکنان دولت در تمامی مناطق یمن متعهد ، وفادار و پایبند هستند.

از سوی دیگر "محمد البخیتی" از رهبران انصارالله یمن چهارشنبه گذشته در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم با پرده برداشتن از روابط پنهان سعودی‌ها و صهیونیست‌ها به شدت به مقامات ریاض به دلیل خرید سلاح از رژیم اشغالگر حمله کرد.

وی با کنایه به ریاض به دلیل روابط با رژیم صهیونیستی گفت: به جز "اسراییل"، خرید تسلیحات از دوستان و هر کشور و یا طرف دیگری برای یمن شرم آور نیست.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند اما در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار