کد خبر: 1114672
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
رئیس جمهور آمریکا گفت: رأی دهندگان آمریکایی با شرکت در این انتخابات، نگرانی و دغدغه خود را درباره افزایش قیمت‌ها، تورم، ارتکاب جرایم و سلامت عمومی ابراز داشتند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنگره طی نشست خبری در واشنگتن گفت: رسانه‌ها پیش بینی کرده بودند که جمهوری خواهان اغلب کرسی‌های کنگره را در انتخابات میان دوره‌ای کسب خواهند کرد، ولی اینگونه نشد.

وی ادامه داد: رأی دهندگان آمریکایی با شرکت در این انتخابات، نگرانی و دغدغه خود را درباره افزایش قیمت‌ها، تورم، ارتکاب جرایم و سلامت عمومی ابراز داشتند. واضح بود که رأی دهندگان ناامید هستند و دغدغه‌هایی دارند که ناشی از اوضاع دو سال گذشته است و من به آن‌ها اطمینان می‌دهم که پیامشان رسیده است و ما آن را دریافت کرده ایم.

بایدن اظهار داشت: معافیت‌های مالیاتی باید برای افراد با درآمد متوسط و کم درآمد اجرا شود نه ثروتمندان. من از حق وتو برای مقابله با تصویب قانون ممنوعیت سقط جنین در کنگره استفاده خواهم کرد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: نتیجه نهایی انتخابات هنوز مشخص نیست، ولی این نتیجه برای دموکرات‌ها و جمهوریخواهان نزدیک خواهد بود. من صرف نظر از اقدامات جمهوریخواهان به تلاش برای بهبود زندگی آمریکایی‌ها ادامه خواهم داد.

وی گفت: هنوز برای تصمیم گیری درباره نامزدی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا زود است و من موضع خود را در این خصوص، سال آینده اعلام خواهم کرد.

بایدن تأکید کرد: شرکت‌های بزرگ نفتی به مردم آمریکا هیچ کمکی نمی‌کنند در حالی که سود‌های هنگفت دریافت می‌کنند. من قصد ندارم هیچ گونه امتیازی به چین بدهم و به رقابت و نه نزاع با پکن تمایل دارم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش در نشست خبری گفت: حمایت آمریکا از اوکراین ادامه خواهد یافت، ولی ما با درخواست کی‌یف برای دریافت جنگنده مخالف کردیم چرا که اجرای این درخواست ما را به تقابل مستقیم با روسیه وارد می‌کند.

وی افزود: امکان ندارد اوکراین را به موشک انداز‌های با بُرد بیش از ۶۰۰ مایل که بتواند خاک روسیه را هدف قرار دهد، مجهز کنیم.

جو بایدن همچنین تأکید کرد: آینده آمریکا نباید اسیر جنگ سیاسی بی نهایت باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار