کد خبر: 1114644
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
اولین آزمون جدی بنیاد فارابی در تولید فیلم
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: در بنیاد سینمایی فارابی تعداد فیلم‌هایی که برای تولید در دستور کار قرار گرفته، ۱۴فیلم سینمایی است.
نوید پارسا

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: در بنیاد سینمایی فارابی تعداد فیلم‌هایی که برای تولید در دستور کار قرار گرفته، ۱۴فیلم سینمایی است.
درباره عملکرد بنیاد سینمایی فارابی دولت ابراهیم رئیسی در این یک‌سال و چند ماهی که روی کار آمده هنوز محک جدی انجام نشده است، اما وعده محمدخزاعی در تولید ۱۴ فیلم از سوی این بنیاد می‌تواند به زودی سنگ محکی جدی برای عملکرد این فارابی باشد.
محمد خزاعی در دیدار با استاندار بوشهر از نقش سینما در کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیز سخن به میان آورده، اما حقیقت ماجرا این است، فیلم‌های ایرانی که در ژانر به اصطلاح اجتماعی ساخته می‌شوند اغلب فاقد کارکرد‌هایی هستند که موجب آسیب‌شناسی مسائل جامعه می‌شود.
به نظر می‌رسد سفر‌های استانی رئیس سازمان سینمایی بیشتر معطوف به نگاه سخت‌افزاری در سینماست که باعث می‌شود از این رویکرد به عنوان یک رویکرد تکنوکراتیک یاد شود. رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه اکنون در عرصه زیرساخت سینما، برخی استان‌ها دچار مشکل هستند، می‌گوید: حل مشکلات استان بوشهر و ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تخصیص بودجه برای حوزه تولید در استان بوشهر مورد توجه ویژه قرار دارد.
وی نگاه عدالت‌محور برای رشد صنعت سینما را مورد تأکید قرار می‌دهد و تصریح می‌کند: استعداد‌ها و ظرفیت‌های مهم و قابل توجهی در عرصه سینما در استان بوشهر وجود دارد که توسعه زیرساخت‌ها یکی از اولویت‌هاست.
خزاعی با بیان اینکه بوشهر تنها استانی است که فاقد سالن است خاطرنشان می‌کند: برای حل مشکل سالن سینما در استان بوشهر اقدامات مهمی انجام شده و در این راستا حمایت از هنرمندان در این عرصه مورد توجه قرار دارد.
رئیس سازمان سینمایی از افتتاح ۲۰۰ سالن سینما تا پایان سال خبر می‌دهد و بیان می‌کند: در ۴۰ سال، ۶۰۰ سالن و در یک سال گذشته با حمایت وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و حوزه هنری اقدامات خوبی انجام شده و در راستای زیرساخت‌های فرهنگی و هنری تا پایان سال شاهد افتتاح ۲۰۰ سالن خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات مهمی در توسعه زیرساخت‌ها انجام شده است، تصریح می‌کند: در یک سال دولت سیزدهم، ۳۰ درصد نسبت به ۴۰ سال در زیرساخت‌ها رشد داشته‌ایم.
البته توجه به تجهیز دفاتر سینمای جوان در سراسر ایران می‌تواند رویکردی قابل دفاع باشد، اما تا زمانی که سازمان سینمایی صرفاً نگاهی تکنوکراتیک زده به مسائل دارد، نمی‌توان روی تغییر مسیر محتوایی و کیفی آثار سینمایی خیلی حساب کرد. معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تجهیز تمام دفاتر سینمای جوان در استان‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید: ۶۰ دفتر و ۴۰ نمایندگی سینمای جوان در استان‌ها فعال است که امکانات آن‌ها به‌روزرسانی می‌شود.
رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه برای تحقق این مهم مصوبه آن ابلاغ شده است، عنوان می‌کند: اکنون منتظر جذب اعتبار هستیم که بتوانیم تجهیزات تمام دفاتر سینمای جوان را بخریم و در این حوزه ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار تجهیزات و به‌روزرسانی مکان‌ها و دفاتر سینمای جوان مصوب شده و بخشی نیز برای تولید هزینه می‌شود.
خزاعی رویکرد دیگر را توجه به فیلم کوتاه می‌داند و خاطرنشان می‌کند: ۷۰ درصد بودجه سینمای جوان امسال تخصیص یافته و به استان‌ها در حوزه مستند برای نخستین بار ۳۰ درصد بودجه اختصاص یافته است. رئیس سازمان سینمایی اضافه می‌کند: در بنیاد سینمایی فارابی تعداد فیلم‌هایی که برای تولید در دستور کار قرار گرفته، ۱۴ فیلم سینمایی است و با برنامه‌های مدون تا پایان ۱۴۰۴ اتفاق‌های خوبی رخ می‌دهد.
بنا بر این گزارش، بنیاد سینمایی فارابی به عنوان بزرگ‌ترین بازوی مدیریت و تولید فیلم سینمایی هنوز محک جدی نخورده است و به زودی می‌توان با ارزیابی فیلم‌های این بنیاد نسبت به عملکرد آن قضاوت کرد. امید می‌رود نگاه تکنوکراتیک‌زده و سخت‌افزارمحور سازمان سینمایی توانسته باشد به تقویت محتوا و کیفیت آثار سینمایی نیز کمک کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار