کد خبر: 1114597
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
استقرار ۸۰ واحد صنعتی دانش‌بنیان
۸۰واحد تولیدی و طرح صنعتی دانش‌بنیان و مستعد در این زمینه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان قزوین مستقر شدند.

۸۰واحد تولیدی و طرح صنعتی دانش‌بنیان و مستعد در این زمینه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان قزوین مستقر شدند.
رضا صفاری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در حاشیه برگزاری نمایشگاه دانش بنیان‌سازی تولید در حوزه صنعت کشاورزی گفت: در حال حاضر ۸۰ واحد تولیدی و طرح صنعتی دانش بنیان و مستعد دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شناسایی شده است که از این تعداد ۳۷ واحد به عنوان شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده و ۴۳ واحد تولیدی مستعد دانش بنیان در مرحله ثبت نهایی هستند. وی افزود: بیشترین آمار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی کاسپین و لیا مستقر است.
این مسئول میزان سرمایه‌گذاری واحد‌های تولیدی دانش بنیان و مستعد دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال برشمرد که زمینه اشتغال بیش از ۲ هزار نفر را فراهم کرده است. صفاری تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان متقاضی زمین صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌توانند از امکان کاهش پرداخت بخش نقدی به میزان ۱۰ درصد، امکان تقسیط بخش غیرنقدی آن‌ها حداکثر تا ۴۸ ماه، تنفس شش ماه در بدو قرارداد جهت پرداخت اقساط و بخشودگی ۳۰ درصد از اقساط باقیمانده در صورت بهره‌برداری پیش از موعد بهره‌مند شوند.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به مشوق‌ها و برنامه‌های حمایتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: دریافت تسهیلات و معافیت مالیاتی، معافیت عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی، ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان جهت تبدیل ایده به محصول و اشتغال دانش آموختگان برتر فناور، حمایت از صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف توسعه بازار صادراتی، برنامه‌ریزی جهت حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی به صورت رایگان از جمله برنامه‌های حمایتی از این شرکت‌ها می‌باشد. صفاری گفت: واحد‌های تولیدی دانش‌بنیان استان در زمینه تولید محصولات مختلف از جمله ماشین‌آلات دسته‌بندی و سرند‌کردن، آماده‌سازی الیاف اکرلیک، اسید کلرید ریک، مؤثره دارویی- ترکیبات پلیمری پیشرفته و ساخت انواع آلیاژ‌ها و کامپوزیت‌های پلیمری، فرآورده‌های دارویی و آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کنند. وی از واحد‌های دانش بنیان و طرح و ایده‌های برتر درخواست کرد برای حضور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با مراجعه با امور متقاضیان از مشوق‌های ویژه بهره‌مند شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار