کد خبر: 1114582
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
رسانه «ایران اینترنشنال» برخلاف اسمش با پوشش به ظاهر مردمی به دنبال بهره‌برداری از دغدغه‌های مردم برای به آشوب کشیدن کشور برای تجزیه و پیش‌بردن سیاست سعودی‌ها در منطقه خاورمیانه است.

رسانه «ایران اینترنشنال» برخلاف اسمش با پوشش به ظاهر مردمی به دنبال بهره‌برداری از دغدغه‌های مردم برای به آشوب کشیدن کشور برای تجزیه و پیش‌بردن سیاست سعودی‌ها در منطقه خاورمیانه است.
به گزارش راه‌دانا، چند وقت اخیر هجمه رسانه‌های بیگانه علیه کشورمان با پوشش‌های دموکراتیک و فمنیستی به وضوح نمایان بوده است، زیرا علاوه بر کمپین‌های رسانه‌ای، نمایندگانی هم در خیابان‌ها برای هدایت اغتشاشات داشته‌اند، یکی از این رسانه‌ها «ایران اینترنشنال» یا به عبارت دقیق‌تر «سعودی اینترنشنال» است؛ شبکه‌ای که برخلاف اسمش، به سرمایه‌داران سعودی تعلق دارد و سیاست‌های عربستان را اجرا می‌کند.
این کانال تلویزیونی با رویکرد کاملاً ضدایرانی با هدف تجزیه‌طلبی و چند تکه کردن ایران در لندن تأسیس و به تریبونی برای گروهک‌های تروریستی تبدیل شد تا همانند دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان خارج‌نشین از طریق سیاه‌نمایی، برجسته‌سازی نقاط ضعف، تزریق ناامیدی و حمایت از کوچک‌ترین اعتراضات در اقصی نقاط ایران به اهداف خود برسد.
این سیاست ایران‌اینترنشنال در ماجرای اغتشاشات اخیر نمود بیشتری پیدا کرد. این شبکه تلویزیونی در این دوران تهییج و تحریک اغتشاشگران در جمهوری اسلامی ایران را در صدر برنامه‌های خود قرار داد تا عناد و دشمنی خود را بیش از پیش نمایان سازد.
در واقع ایران‌اینترنشنال و دیگر رسانه‌های معاند، مرگ مهسا امینی و اعتراضات بعد از آن را بهترین فرصت برای حمله به دین و مقدسات دیدند و برای گسترش آشوب، به هر دروغی که توانستند مستمسک شدند تا آتش این اغتشاشات را روشن نگه دارند. این در حالی است که این شبکه در ماجرای درگذشت مهسا امینی با دعوت از گروه‌های تجزیه‌طلب نشان داد هدفی جز تجزیه ایران ندارد، اما با توجه به اینکه این رسانه گمانه‌زنی و روایت‌های متفاوتی از ماجرا ارائه کرده، فکر پلیدشان برای مردم نمایان شده است، زیرا در اولین روز‌های آشوب‌های خیابانی این شبکه تصویری از دختری را که در حال بستن موهایش در میانه درگیری‌ها بود، منتشر کرد و مدعی شد او «حدیث نجفی» نام دارد و توسط نیرو‌های انتظامی ایران کشته شده است، در حالی که طولی نکشید شبکه فارسی‌زبان BBC با آن دختر مصاحبه و او نیز اعلام کرد نامش حدیث نجفی نیست و زنده است!
در چند وقت اخیر شبکه اینترنشنال اقدام به پخش برخی فیلم‌های ارسالی می‌کرد که در آن افراد ادعا می‌کردند در آن محل‌ها آشوب رخ داده است، در حالی که توسط عوامل خود این رسانه ضبط و منتشر شده بود. یکی دیگر از اقدامات این شبکه فارسی‌زبان پخش زنده تلویزیونی مربوط به آتش‌سوزی زندان اوین بود که قبل از آنکه هیچ اخباری از داخل زندان منتشر شود، زیرنویس کرد: «تیتر فعلاً این باشه، ۴۰ کشته و صد‌ها زخمی»!
پروژه دیگری که از اواسط این آشوب‌ها کلید خورد، تحریم برند‌های داخلی به بهانه واهی «جابه‌جایی نیرو‌های ضدشورش» بود که از شرکت میهن شروع شد و به تمام زیرمجموعه‌های آن کشید.
در این باره محمدهادی اوین، کارشناس سیاسی در گفت‌وگویی درباره چرایی ماجرای تخریب برند‌های ایرانی مانند برند میهن به نفع برند‌های عربستانی مشابه در منطقه گفته بود: این شیوه نیز پازل اقتصادی دشمنان است که وقتی از پازل فرهنگی، اجتماعی و ... راه به جایی نمی‌برند، روی به پازل اقتصادی می‌آورند، چراکه می‌دانند وقتی اقتصاد تضعیف شود، پازل‌ها را راحت‌تر می‌چینند.
روز ۱۶آبان نیز فایلی صوتی از مجری شبکه بی‌بی‌سی منتشر شد که به نحو بی‌پرده‌ای از هدف تکه‌تکه و تجزیه‌شدن ایران سخن می‌گفت و تأکید می‌کرد هدف پشت‌پرده آشوب‌طلبی‌ها نه دموکراسی، بلکه تجزیه ایران است! به استدلال خبرنگار بی‌بی‌سی جنبش زن، زندگی، آزادی بیشتر از همه به ضرر عربستان است که مرکز استبداد و زن‌ستیزی است! بنابراین باید فقط به دنبال تجزیه بود و ایران آزاد کنونی برایش یک آینه دق شده است.
این شبکه در اقدامی دیگر رسماً به باور‌های مردم اهانت کرد و در مصاحبه با یکی از فعالان اپوزیسیون، در توهینی آشکار به اعتقادات مذهبی مردم ایران، واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) را پروپاگاندا و دعوای خانوادگی دانست و از واژه مزخرف برای اسائه ادب استفاده کرد!
گفتنی است، فضاسازی‌های مخرب ایران اینترنشنال به همراه دیگر رسانه‌های فارسی‌زبان معاند که در این مدت با جعل اخبار، تقطیع، تحریف، وارونه‌سازی و بزرگنمایی به تحریک اغتشاشگران پرداختند، مصداقی بارز از رفتار خصمانه سعودی‌ها در برابر جمهوری اسلامی ایران است.
آن‌ها تلاش کردند به هر طریقی و با هر ترفندی به اهداف شوم خود برسند، در حالی که گاف‌های بزرگی که در این مدت دادند، جز رسوایی چیز دیگری برای‌شان در پی نداشت.
۱۲۰ مصاحبه با تجزیه‌طلب‌ها در ۵۰ روز
تسنیم هم طی گزارشی می‌نویسد: در پیمایشی که روی برنامه‌های این شبکه در ۵۰ روز گذشته انجام شد، قریب ۲۵ چهره تجزیه‌طلب بیش از ۱۲۰ بار در این شبکه پای تریبون آمده و صحبت کرده‌اند. این تمرکز بر چهره‌های تجزیه‌طلب منحصر به اقوام خاصی نبود و آن‌ها تلاش کردند افراد خودفروخته از همه اقوام ایرانی را روی آنتن بیاورند و پروژه تجزیه را با تحریک به اقدامات تروریستی و آشوب‌آفرینی از طریق رسانه‌شان پیش ببرند! البته این تعداد منحصر به افرادی است که به عنوان تجزیه‌طلب شناخته می‌شوند و نه دیگر سیاسیونی که صحبت‌های تجزیه‌طلبانه و قوم‌گرایانه کرده باشند.
از ابتدای اغتشاشات، با توجه به کردتبار بودن خانم مهسا امینی و تحرکات گروهک‌های تجزیه‌طلب در استان کردستان و شهر‌های غرب ایران، سرکردگان گروه‌های تروریستی کومله، دموکرات کردستان و حزب آزادی تقریباً روزانه در این شبکه صاحب تریبون بودند.
در این بررسی، چهره‌های تجزیه‌طلب کرد همچون عبدالله مهتدی دبیرکل گروهک کومله، سلام قادری عضو کمیته مرکزی کومله، ابراهیم علیزاده دبیر اول کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران، عمر ایلخانی‌زاده دبیرکل کومله زحمت‌کشان کردستان، مصطفی هجری مسئول اجرایی حزب دموکرات کردستان، آسو صالح عضو دموکرات کردستان، خالد عزیزی دبیرکل موکرات کردستان و حسین یزدان‌پناه مسئول نظامی گروهک تروریستی آزادی کردستان بالغ بر ۴۰ بار در این شبکه حاضر شده‌اند.
جالب اینکه در هفته‌های اخیر این شبکه با برخی فعالان تجزیه‌طلب آذری نیز گفتگو کرده است؛ شخصیت‌هایی متعلق به احزابی که تا پیش از این حتی نامی از آن‌ها در اینترنت نبوده است و به نظر می‌رسد برای پیشبرد هدف تجزیه‌طلبانه یک‌شبه خلق شده و روی خط آمدند.
یاشار حکاک‌پور فعال حقوق اِتنیک (اقوام)، صالح کامرانی دبیر حزب مرکز آذربایجان، ژاله تبریزی، مدیریت جمعیت حقوق بشر آذربایجان، سیمین صبری، سخنگوی حزب اتحاد دموکرات آذربایجان و علیرضا اردبیلی مدیر وب‌سایت تریبون آذربایجان بیش از ۲۵ بار در این شبکه صحبت کرده‌اند. این شخصیت‌ها پیشتر تحت عنوان فعال سیاسی در تلویزیون‌های معاند حاضر می‌شدند، اما این‌بار ذیل نام تشکل‌های قومیتی مانند اتحاد دموکرات آذربایجان یا حزب مرکز آذربایجان (که پیشتر موجودیتی نداشته است)، اقدام به تحریک مردم و اغتشاش آفرینی در راستای پروژه تجزیه‌طلبی می‌کنند.
اما شاید بیشترین تریبون در اختیار تجزیه‌طلبان بلوچستان با توجه به درگیری‌های چند هفته گذشته در این استان بود. حبیب‌الله سربازی دبیر حزب بلوچستان، راجی تپاکی، فریبا بلوچ، رحیم بندوئی عضو حزب مردم بلوچستان، ناصر بولیدی دبیرکل حزب مردم بلوچستان، بهرام میرلاشاری عضو شورای همکاری بلوچستان، ابراهیم احراری مجری شبکه وهابی کلمه، عبدالرئوف ملازهی، عبدالله عارف، غلامرضا حسین‌بر عضو جبهه مردم بلوچستان و مهدی نخل‌احمدی جمعاً نزدیک ۴۰ بار در این شبکه به تحریک مردم و بازگویی اخبار کذب از این استان اقدام کرده‌اند.
این شبکه تروریستی پای فعالان تجزیه‌طلب عرب را هم به این شبکه باز کرده است؛ مونا سیلاوی از حزب تضامن دموکراتیک اهواز و موسی شریفی چند بار تریبون در اختیارشان قرار گرفت.
روزنامه گاردین انگلستان سال ۹۷ در گزارشی اعلام کرد عربستان سعودی بودجه هنگفت ۲۵۰ میلیون دلاری شبکه «ایران اینترنشنال» را تأمین می‌کند! این شبکه سال ۹۶ با جمعی از خبرنگاران جداشده از BBC فارسی- و البته با حقوق بالاتر- آغاز به کار کرد و تاکنون در راستای عادی کردن تجزیه‌طلبی و تروریسم، با بسیاری از چهره‌های ضدایرانی گفتگو کرده است. این شبکه تیرماه سال ۹۹ میتینگ گروهک مجاهدین خلق (منافقین) را به صورت زنده پخش مستقیم کرد و ۲۷ مرداد امسال نیز با علیرضا جعفرزاده، عضو ارشد گروهک منافقین به گفتگو نشست!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار