کد خبر: 1114405
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به تازگی در اظهاراتی به فرصت‌سوزی دولت قبل برای ایجاد بستر‌های گردشگری جام جهانی اشاره کرده و گفته است میزبان جام جهانی از هشت سال قبل مشخص شده بود و کشور‌های اطراف باید خود را آماده می‌کردند.
فرزین ماندگار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به تازگی در اظهاراتی به فرصت‌سوزی دولت قبل برای ایجاد بستر‌های گردشگری جام جهانی اشاره کرده و گفته است میزبان جام جهانی از هشت سال قبل مشخص شده بود و کشور‌های اطراف باید خود را آماده می‌کردند.
در سال‌هایی که ایران باید خود را برای فرصت گردشگری جام جهانی مهیا می‌کرد، دولت حسن روحانی تقریباً هیچ اقدامی برای بسترسازی و استفاده از این فرصت انجام نداد تا عملاً شاهد یک فرصت‌سوزی بزرگ در جذب گردشگر جام جهانی باشیم. حالا و در زمانی که این بستر‌ها مهیا نشده است از سوی دیگر نیز شاهد اثرات منفی فضاسازی‌هایی هستیم که رسانه‌های ضدایرانی به آن دامن زده‌اند تا ایران را کشوری ناامن جلوه دهند. در این ارتباط، معاون گردشگری با اشاره به اثرات منفی حوادث اخیر کشور بر جذب گردشگر در آستانه جام جهانی می‌گوید: حوادث اخیر بر صنعت گردشگری کشور تأثیر مستقیمی گذاشته است و در آستانه جام جهانی، حتی برخی کشور‌ها توصیه‌هایی مبنی بر عدم سفر به ایران صادر کرده‌اند.
علی‌اصغر شالبافیان درباره خنثی کردن اثرات این حوادث بر گردشگری پیشنهاد کرد: با همکاری دولت و مجلس می‌توان از ظرفیت و مشارکت فعالان اقتصادی برای معرفی چهره واقعی ایران استفاده کرد، همانگونه که مجلس در بودجه ۱۴۰۱ اعتباراتی برای‌معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور به زبان‌های خارجی اختصاص داده است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به خانه ملت گفت: دولت با حمایت از فعالان گردشگری که در حوزه ورودی گردشگر فعالیت می‌کنند و همیشه به‌عنوان سفیران خط مقدم مبارزه با ایران‌هراسی در کشور قلمداد می‌شوند، می‌تواند ایران‌هراسی را خنثی کنند.
افشار فتح‌اللهی، رئیس سازمان منطقه آزاد قشم پیش‌تر درباره از دست رفتن فرصت جام جهانی برای ایران هشدار داده و گفته بود: «با وجود اینکه این همه سال می‌دانستند که قرار است جام‌جهانی در قطر برگزار شود و باید برای استفاده از ظرفیت‌های آن برنامه‌ریزی می‌شد، اما اساساً فرصت‌ها را برای جام جهانی از دست داده‌ایم. باید برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد زیرساخت‌های ورزشی، اقامتی و حمل و نقل می‌رفت، اما این اتفاق نیفتاد و در فرصت کوتاهی که وجود دارد امکان ایجاد چنین فضایی وجود ندارد.»
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز به تازگی در اظهاراتی به فرصت از دست رفته ایران در جام جهانی اشاره کرده و گفته است: میزبان جام جهانی از هشت سال قبل مشخص شده و کشور‌های اطراف باید خود را آماده می‌کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار