کد خبر: 1114092
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش
امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه دستاورد‌های نیروی پدافند در ارتفاع بلند کم‌نظیر است، گفت: امروز نیروی پدافند هوایی مرز‌های وابستگی را در بخش‌های مختلف تجهیزاتی، راهبردی، تاکتیکی و تکنیکی شکسته است.
دستاوردهای نیروی پدافند هوایی در ارتفاع بلند کم‌‌نظیر استامیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه پدافندی، اظهار داشت: امروز نیروی پدافند هوایی مرزهای وابستگی را در بخش‌های مختلف تجهیزاتی، راهبردی، تاکتیکی و تکنیکی شکسته است.
 
امیر صباحی‌فرد افزود: ما در حوزه‌های گوناگون کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری قدرت مطلق منطقه‌ای هستیم و تجهیزات بومی ما امروز با تجهیزات روز دنیا رقابت می‌کند.
 
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: امروز هر آنچه را که نیاز شبکه یکپارچه پدافند هوایی جهت ایجاد آسمانی امن باشد، در داخل می‌سازیم و این مهم به واسطه تلاش و ممارست جوانان متخصص این مرز و بوم به دست آمده است.
 
سرتیپ صباحی‌فرد با اشاره به رونمایی از موشک پدافندی «صیاد ۴ B» عنوان کرد: امروز قدرت درگیری سامانه پدافندی باور ۳۷۳ ما به بیش از ۳۰۰ کیلومتر رسیده است که این دستاورد در حوزه برد بلند در سطح دنیا کم‌سابقه و کم‌نظیر است.
 
به گزارش دفاع‌پرس، روز گذشته از موشک برد بلند «صیاد ۴ B» که قادر به انهدام اهداف در شعاع ۳۰۰ کیلومتری است در ستاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح رونمایی شد.
 
سامانه ارتقایافته باور ۳۷۳ که اخیراً با موشک «صیاد ۴ B» مورد ارزیابی عملیاتی قرار گرفت، توانست هدف دورایستا را در برد بیش از ۴۵۰ کیلومتر توسط رادار بهینه‌شده‌اش کشف کند و در برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر مورد اصابت و انهدام قرار دهد.
 
برد رادار کشف سامانه باور ۳۷۳ از ۳۵۰ به ۴۵۰ کیلومتر و برد رادار درگیری این سامانه از ۲۶۰ به ۴۰۰ کیلومتر ارتقا پیدا کرده است. همچنین برد موشک سامانه از ۲۰۰ به ۳۰۰ کیلومتر و ارتفاع درگیری آن از ۲۷ به ۳۲ کیلومتر افزایش یافته است.
منبع: دفاع پرس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر