کد خبر: 1113607
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین از ۱۷ لغایت ۲۱ آبان سال جاری به میزبانی استان گلستان با حضور ۳۱ مهمان ویژه خارجی برگزار می‌شود.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین از ۱۷ لغایت ۲۱ آبان سال جاری به میزبانی استان گلستان با حضور ۳۱ مهمان ویژه خارجی برگزار می‌شود.
محمد جواد ساروی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با بیان اینکه پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین به برندی برای استان تبدیل شده است، افزود: امسال باهدف نشان دادن توانمندی‌های استان و وحدت کم‌نظیر اقوام ایران‌زمین از ۱۷ لغایت ۲۱ آبان‌ماه به مدت پنج روز در محل نمایشگاه بین‌المللی گرگان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در دوره‌های پیشین جشنواره، بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان مغفول بود، ادامه داد: امسال برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد و باهدف هم‌افزایی و همکاری بین بخشی، دستگاه‌های اجرایی کمیته‌های تخصصی جشنواره را بر عهده می‌گیرند تا با اقدامات و برنامه‌ریزی تخصصی شاهد برگزاری مطلوب و معرفی بهتر این رویداد باشیم.
این مسئول گفت: ۳۰ کمیته برای برگزاری این جشنواره تشکیل شده که از این تعداد، ۱۸ کمیته به دستگاه‌های اجرایی استان واگذار شده است.
ساروی در ادامه با تأکید بر اینکه پانزدهمین دوره این رویداد فرهنگی در بخش‌های صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه‌چادر و عشایر، روستا‌های هدف گردشگری، غذا‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی با حضور هنرمندان استان‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره تحرک و پویایی اجتماعی و فرهنگی در سطح استان گلستان و سایر استان‌های کشور گسترش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های مهم که در این دوره از جشنواره به آن پرداخته شده حوزه پژوهشی است، خاطرنشان کرد: در این بخش، همایش ملی و تخصصی با پیش‌بینی حضور بیش از ۳۰۰ نفر از پژوهشگران، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته گردشگری برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به اینکه با توجه به سیاست دولت مردمی برای افزایش تعاملات با کشور‌های حاشیه دریای خزر، امسال در بعد بین‌المللی جشنواره از کشور‌های حاشیه دریای خزر دعوت‌شده است، گفت: تاکنون حضور ۳۱ مهمان با سطح‌بندی تشریفاتی مختلف اعم از وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونان رئیس‌جمهور و معاونین وزرا در روز‌های مختلف برگزاری این جشنواره قطعی شده است.
ساروی افزود: دیوار بزرگ گرگان به‌عنوان برند تمدنی استان گلستان اولویت اداره‌کل میراث‌فرهنگی قرار گرفته است و در راستای تبلیغ و برندسازی این اثر فاخر تاریخی، از نماد دیوار بزرگ گرگان در طراحی پوستر پانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام استفاده شده است و همچنین «ایستاده‌ایم برای جهانی‌شدن دیوار بزرگ گرگان» به‌عنوان شعار جشنواره پانزدهم انتخاب شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار