کد خبر: 1105214
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۵۰ پرستار همزمان با دهه پایانی صفر به زائران پیاده در ۷۰ موکب سلامت مستقر در مسیرهای منتهی به مشهد، خدمت می کنند.
دکتر امیر رضا صالح مقدم گفت: ۱۷۰ موکب سلامت همزمان با دهه پایانی صفر در خراسان رضوی و محورهای منتهی به شهر مشهد و نیز داخل شهر مشهد برپا شده است که خدمات رفاهی، بهداشتی و درمانی برای زائران پیاده ارائه می‌دهند که در بخشی از آنها پرستار و پزشک مستقر است.
وی بیان کرد: همچنن در ۲۰ موکب سلامت، پزشک در کنار پرستار نیز حضور خواهد داشت.
صالح مقدم با بیان اینکه کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی به منظور رفاه حال زائران برنامه‌ریزی لازم را برای ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی و درمانی به زائران پیاده در قالب موکب های سلامت انجام داده است که این خدمات تا پایان ماه صفر ادامه دارد.
مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در این ۷۰ موکب سلامت، پرستاران در نوبت‌های صبح، عصر و شب حضور خواهند داشت تا به مسائل بهداشتی و درمانی سرپایی زائران پیاده دهه آخر ماه صفر بپردازند.
وی ادامه داد: تمهیدات حوزه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویژه دهه پایانی ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) برای زائران پیاده حرم مطهر رضوی و زائران درون شهری متنوع است،در ایستگاه‌های داخل شهر واکسیناسیون انجام می‌شود و در ایستگاه‌های خارج شهر معاینات پزشکی و بررسی‌های اولیه انجام می‌شود که در صورت نیاز بیمار با یک معرفی نامه به بیمارستان‌های منتخب مشهد منتقل و یا ارجاع داده خواهد شد.
صالح مقدم افزود: پرسنل موکب‌ها از نیروهای پرستاری داوطلب از بیمارستانهای مشهد و سایر استان‌ها در قالب نذر خدمت هستند که با همکاری مدیریت پرستاری بین موکب‌ها تقسیم می‌شوند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر بسیاری از بیمارستانهای دولتی، دانشگاهی و خصوصی مشهد هم مسوولیت یکی از موکب‌ها را بر عهده گرفته و تقبل تامین نیروی انسانی را کرده‌اند.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار