کد خبر: 1104261
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
استاندار مركزي
استاندار مرکزی گفت: توجه ویژه به مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین از سیاست‌های محوری دولت سیزدهم با هدف اجرای عدالت اجتماعی است.

«فرزاد مخلص الائمه» در ستاد بازآفرینی شهری استان مرکزی، افزود: جمعیت قابل توجهی در کشور در مناطق حاشیه شهرها ساکن هستند و دولت برنامه جدی برای ساماندهی این مناطق دارد.

وی ادامه داد: دبیران ستادهای بازآفرینی شهری و استانی در انجام وظیفه محوله کاستی‌هایی دارند و شاهد ضعف عملکرد آنان هستیم و به طور قطع یقین مدیریت کردن از پشت میز اثربخشی نخواهد داشت و برای تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌های ماندگار باید وارد میدان خدمت‌گزاری شد.

استاندار مرکزی گفت: اداره کل راه و شهرسازی متولی اصلی این حوزه است و اداره بازآفرینی باید حداقل روزانه ۱۲ ساعت فعالیت کاری داشته باشد تا روند کار رضایت بخش شود.

مخلص الائمه افزود: ساخت سالانه دو تا سه پارک اثری ندارد و باید کارها با سرعت بیشتری صورت گیرد و اگر کارهایی که در گذشته انجام شده است، ادامه می یافت، به طور حتم امروز وضعیت مناسب تری داشتیم.

وی اظهار داشت: در شهر اراک و ساوه شاهد مناطق حاشیه‌ای هستیم و باید مورد رسیدگی قرار گیرند، و در دیگر مناطق استان نیز مناطق فرسوده و بافت تاریخی باید شناسایی شود و برای ترمیم و اصلاح آن برنامه داشت، اینکه در اداره بازآفرینی استان برنامه عملیاتی وجود ندارد، به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

استاندار مرکزی تاکید کرد: لازم است برنامه اقدام مشترک ستاد بازآفرینی شهری با امضای تمامی اعضای ستاد از جمله شهرداران و فرمانداران در نشست آتی ارایه شود.

مخلص الائمه افزود: مشارکت همه دستگاه‌های عضو ستاد به ویژه شهرداری‌ها به عنوان خط مقدم بازآفرینی شهری، الزامی است و مطالبات مردم از شهرداری و شورا به جهت وعده‌هایی که داده اند بیشتر است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: در اراک منطقه باغ خلج و فوتبال، جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر را در خود جای داده‌اند که باید در کنار بهسازی محیط، اقدامات بهداشتی و اجتماعی انجام شود.

«مهدی زندیه‌وکیلی» افزود: همچنین باید با پرداخت تسهیلات، روند نوسازی سرعت گیرد که با این مجموعه فعالیت‌ها واحدهای مسکونی بهسازی و در کنار آن عقب نشینی پیاده‌راه‌ها عملیاتی شود.

«محمد مکی» رییس اداره بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز گفت: ۱۷ محله در ساوه و ۹ محله سکونتگاه غیر رسمی در اراک شناسایی شده  ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اراک و۱۲۰ میلیارد ریال برای ساوه در نظر گرفته شده است.

شهردار اراک نیز گفت: شهرداری در حوزه بازآفرینی شهری احداث مجتمع چند منظوره کوی علی ابن ابیطالب(ره)، پله گذاری کوی امام علی(ره) که به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده است، احداث زمین چمن مصنوعی در کوی ولیعصر(عج)، کف سازی و زیبا سازی بازار و مرمت سرای تقوایی را در دستور کار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر