کد خبر: 1103602
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
طرح ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی یکی از حربه‌هایی است که با تبلیغات نگاه جهانیان را نسبت به اسلام و ایران تغییر داده است و اسلام را دینی خشونت‌طلب و به دنبال جنگ و مسلمانان را انسان‌های بدوی و خونخوار معرفی می‌کند.

به گزارش آنا، اسلام‌هراسی و به تبع آن ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی یکی از حربه‌های نظام سلطه برای مقابله با اسلامی است که پرچمدار آن ایران است؛ اسلامی که برگرفته از تشیع علوی و فقه جعفری است؛ اسلام انقلابی که مهم‌ترین و اصلی‌ترین شعارش مبارزه با استکبار و سلطه‌گری است.
ابزاری بر سلطه غرب بر خاورمیانه
غرب و در رأس آن امریکا همواره در تلاش برای دخالت در معادلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی جهان اسلام و خاورمیانه در جهت تأمین منافع امپریالیستی و سلطه‌جویانه است و در همین راستا از ابزار‌های مختلف سخت و نرم برای کنترل، ایجاد سلطه و گسترش نفوذ خود بهره می‌برد.
نظم جدیدی که امریکا خواهان برقراری آن در خاورمیانه است، مبتنی بر محدود کردن قدرت و جلوگیری از ایجاد یک ابرقدرت منطقه‌ای است.
در این میان جمهوری اسلامی ایران که به عنوان یکی از مهم‌ترین بازیگران قدرتمند منطقه‌ای بیشترین نقش را در ایجاد نظم منطقه‌ای و شکل‌دهی به ساختار‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی غرب آسیا دارد، همواره مورد حملات و تبلیغات استکباری غرب بوده است، بنابراین امریکا از هر حربه‌ای استفاده می‌کند تا مانع قدرت گرفتن جمهوری اسلامی شود، طرح ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی یکی از این حربه‌هاست که با تبلیغات نگاه جهانیان را نسبت به اسلام و ایران تغییر داده و اسلام را دینی خشونت‌طلب و به دنبال جنگ و مسلمانان را انسان‌های بدوی و خونخوار معرفی می‌کند. این طرح شوم نه تنها در بین کشور‌های غیرمسلمان در هر حال اجراست، بلکه در بین کشور‌های مسلمان نیز با فتنه‌‎گری استکبار شکل گرفته است. مستکبران با ایجاد اختلاف در بین مسلمانان و ایجاد دوگانه‌هایی، چون شیعه و سنی و عرب و عجم در حال پیشبرد اهداف خود در لوای طرح ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی هستند.
گفتمانی ساخته و پرداخته استکبار
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر همین اساس، سیاست کنونی استکبار را پررنگ کردن تفاوت‌ها و خطوط فاصل غیرواقعی در دنیای اسلام بیان می‌کنند: تحریک و نقشه‌کشی برای جنگ شیعه و سنی، عرب و عجم، شیعه با شیعه و سنی با سنی که اکنون در برخی کشور‌ها مشاهده می‌شود، سیاست شیطان بزرگ یعنی امریکاست که باید در مقابل آن هوشیار بود.
استفاده از تضاد تاریخی بین عرب و عجم، اعراب و موالی، شیعه و سنی و حتی در بین فرق شیعه و فرق سنی به صورت طرح ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی در منطقه غرب آسیا بازتولید شده که ریشه آن سیاست‌های امپریالیستی و سلطه‌جویانه غرب و امریکاست.
گفتمان ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی ساخته و پرداخته رسـانه‌های غربـی، زمینه‌های تاریخی و مذهبـی است که استکبار جهانی با آگاهی از این موضوع و دامن زدن به آن توانسـته اسـت این هراس سیاسی را حتی در بیـن اعراب سـنی مذهب نیز گسترش دهد و به نوعی دعـوای تاریخـی عرب و عجم، شـیعیان و اهل سنت را در قالب گفتمان ایران‌هراسـی و شیعه‌هراسی تئوریزه کند.
این همان سیاست روباه‌صفتانه‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به آن هشدار داده‌اند و تأکید بر هوشیاری می‌کنند.
ایران‌هراسی، بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به دلیل شعار‌ها و آرمان‌های انقلاب و امام راحل بیش از پیش در دستور کار امریکا و عمالش قرار گرفت.
القای هراس از ایران از همان سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک طرح گفتمانی به اشکال مختلفی در رسانه‌ها و سیاست‌های غرب ایجاد شد؛ پدیده‌ای که می‌توان آن را به مثابه طرحی عظیم دانست که هدفش نه تنها ایران‌هراسی، بلکه تشدید هراس از اسلام، مسلمانان و به ویژه شیعیان است. انقلاب اسلامی، ایران را کانون توجهات جهان اسلام قرار داد. این اتفاق به همراه موقعیت ایران باعث شد جمهوری اسلامی به بازیگری تأثیرگذار بر مناسبات منطقه غرب آسیا تبدیل شود و منافع امریکا و متحدانش را در این منطقه به چالش بکشاند.
راز عصبانیت غرب از جمهوری اسلامی
سیاست‌های امریکا در منطقه غرب آسیا با قدرت‌یابی جمهوری اسلامی ایران که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان اصلی‌ترین دشمن امریکا در منطقه محسوب می‌شد، با مانع جدی روبه‌رو شد، بنابراین امریکا از همان روز‌های آغازین انقلاب اسلامی تحت عناوین مختلف به مقابله و دشمنی با ایران پرداخت، امریکا که در زمان پهلوی موقعیت برتر را در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس داشت، هرگز حاضر نشد تغییرات ایجادشده در عرصه سیاسی و اجتماعی ایران را به واسطه انقلاب اسلامی بپذیرد، اینچنین سیاست ایران‌هراسی در دستور کار سلطه‌گرایانه قرار گرفت و امریکا در این راه حتی از برخی کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس نیز استفاده کرد، این کشور‌ها نیز به دلیل نزدیکی جغرافیایی به ایران و هراس از قدرت‌یابی جمهوری اسلامی با پیگیری سیاست ایران‌هراسی، نقش بازوی منطقه‌ای امریکا را ایفا کردند.
پس از حوادث ۱۱سپتامبر با تبلیغات نظام سلطه موج جدیدی از اسلام‌هراسی در جهان شکل گرفت و به تبع آن امریکا با ایجاد یا حمایت از گروه‌های تروریستی به نام اسلام به این جریان دامن زد. داعش، این غده بدخیم از جمله آنهاست که مستکبران با هدف اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی آن را ایجاد کردند و پرورش دادند، در نهایت جمهوری اسلامی ایران با اقتدار به مقابله با آن برخاست و موجب شد نظام سلطه به اهداف خود در این زمینه نرسد و ناکام بماند.
بر این اساس است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات اخیر‌شان با اشاره به این موضوع دلیل خشم و عصبانیت و تبلیغات ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی امریکا را همین ایستادگی در مقابل استکبار و خنثی کردن نقشه‌های نظام سلطه می‌دانند: دنیای استکبار عادت کرده است که زور بگوید و کسی در مقابل زورگویی او جواب قاطعی ندهد. این دنیایی که الان شاید بیش از یک قرن است یا بیشتر که عادت کرده به زورگویی و حرف‌زدن و تجاوز به ملت‌ها، حالا ببیند که یک ملتی در یک چنین نقطه حساسی از دنیا در این جغرافیای مهم سینه سپر کرده و با رفتار خود، با گفتار خود، مسلمان‌ها را تشویق می‌کند به ایستادگی، در مقابل استکبار. طبیعتاً این برای‌شان غیرقابل قبول است، دشمنی می‌کنند. برای‌شان سنگین است. اینکه نقشه‌های جنایتکارانه امریکا در کشور‌های مختلف خنثی بشود به وسیله جمهوری اسلامی، این‌ها را عصبانی می‌کند. یک نمونه‌اش داعش است. داعش دست‌ساز امریکا بود دیگر. خودشان اعتراف کردند به این معنا. خب وقتی که جمهوری اسلامی وارد میدان می‌شود و با همه وجود در مقابل این توطئه و نقشه می‌ایستد، این‌ها برای‌شان غیرقابل تحمل است، لذا شروع می‌کنند به عکس‌العمل.
منشأ و مبدأ همه تبلیغات ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی و متهم کردن ایران به دخالت در این کشور و آن کشور، منشأ همه این‌ها همین عصبانیت و خشم امریکا از خنثی شدن نقشه‌هایش است.
بله انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی با شعار مبارزه با استکبار بیش از ۴۰ سال است که بسیاری از نقشه‌ها و توطئه‌های سلطه‌گران را نقش بر آب کرده و خواهد کرد و این ریشه اصلی تبلیغات ضدایرانی و ضدشیعی امپریالیسم جهانی است.
همانگونه که رهبر معظم انقلاب بار‌ها و بار‌ها فرموده‌اند، باید نسبت به نقشه‌های دشمن هوشیار بود و با سیاست‌های دقیق رسانه‌ای و تبلیغات قوی، سیاست‌های اسلام‌هراسانه و ایران‌هراسانه دشمنان را کمرنگ و خنثی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار