کد خبر: 1101524
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در حال حاضر تعداد ۹۰ شرکت تولیدکننده انواع دارو، تجهیزات و لوازم پزشکی در این استان فعال است.

مسلم نجفی ، از آذربایجان شرقی و تبریز به عنوان یکی از قطب های مهم تولید تجهیزات پزشکی و دارو در ایران نام برد و افزود: حضور و فعالیت سه شرکت بزرگ داروسازی ایران و نیز شرکت های متعدد تولید کننده محصولات آزمایشگاهی در این استان نشان دهنده توانمندی های علمی، صنعتی و اقتصادی در حوزه پزشکی است.

وی با بیان اینکه شرکت های فوق علاوه بر تولید تجهیزات و دستگاه های پیشرفته بیمارستانی، نقش پررنگی در تولید ملزومات مصرفی پزشکی باکیفیت در کشور دارند، اظهار داشت: حضور کارشناسان و متخصصین تلاشگر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن نظارت و بازرسی های دقیق و تخصصی، با ارائه راهکارها و راهنمایی های لازم، بستر مناسبی برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در صنعت مهندسی پزشکی فراهم کرده است.

نجفی حضور فعال شرکت های فناور و دانش بنیان در هجدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی تبریز را مهم خواند و ادامه داد: این حضور فعال نماد واقعی خودباوری و تلاش برای نیل به خودکفایی در تولید محصولات باکیفیت در حوزه سلامت است.

وی حضور بیش از ۱۳۰ شرکت تولیدی آذربایجان شرقی در هجدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی تبریز را قابل توجه خواند و اضافه کرد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط مقام  رهبری تحت عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی»، موضوع تولید داخلی و اهمیت شرکت های دانش بنیان بیشتر شده است.

نجفی ادامه داد: بر همین اساس یکی از ویژگی های مهم نمایشگاه امسال حضور پررنگ ۱۷ شرکت دانش بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی است که در مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تبریز مستقر هستند و محصولات خود را در نمایشگاه عرضه کرده اند.

به گفته وی این شرکت ها با تولیدات تخصصی خود در این زمینه پیشتاز بوده و رقبای جدی شرکت های خارجی هستند که ضمن اخذ مجوزهای نهایی تولید از سازمان غذا و دارو، نقش مهمی در رفع وابستگی داروئی و تجهیزاتی به خارج از کشور دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر