کد خبر: 1101398
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
سخنگوی وزارت خارجه چین در اظهاراتی تند به سخنان مقام ارشد کاخ سفید درباره تایوان واکنش نشان داد و آمریکا را عامل بی‌ثباتی منطقه خواند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین به اظهارات ضد چینی هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور منطقه ایندوپاسفیک پاسخ داد.

«کورت کمپل» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور منطقه ایندوپاسفیک اخیرا در جریان یک نشست خبری درباره تنش‌ها با چین بر سر سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، پکن را به بر هم زدن ثبات و صلح جهانی متهم کرد و مدعی شد که چین «بیش از اندازه واکنش نشان داده است».

به گزارش وبگاه آمریکایی «هیل»، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به این مقام ارشد کاخ سفید، امریکا را گانگستر و قلدر خواند و واشنگتن را عامل بی ثباتی و تضعیع صلح در تنگه معرفی کرد.

وانگ ون‌بین که در جریان نشست خبری روز چهارشنبه در ساختمان وزارت خارجه چین در پکن با سوالی درباره اظهارات کورت کمپل مواجه شد، در جواب گفت: «واضح است که ایالات متحده با به کارگیری منطق گانگستری و رفتار کردن مانند قلدرها، سعی در دفاع کردن از اقدامی غیرقابل دفاع دارد».

چین در واکنش به سفر تحریک آمیز نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، با اقدامایت از قبیل برگزاری رزمایش‌های نظامی در تنگه تایوان و اعمال تحریم علیه تعدادی از مقامات تایوانی حامی استقلال این جزیره از چین پاسخ داده است.

کورت کمپل هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور منطقه ایندوپاسفیک در نشست خبری اخیر خود مدعی شده بود: «چین بیش از حد واکنش نشان داده است و اقداماتش همچنان تحریک‌آمیز، ثبات زدا و بی‌سابقه است».

این مقام ارشد دولت جو بایدن با بیان این ادعا که اقدامات اخیر چین «به طور اساسی در تضاد با هدف صلح و ثبات است»، افزود: «(این اقدامات) بخشی از کارزار فشار تشدید یافته علیه تایوان است».

«وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین با محکوم کردن دوباره سفر نانسی پلوسی به تایوان و نادیده گرفتن سیاست اعلامی آمریکا درباره پایبندی به اصل «چین واحد» گفت: «این ایالات متحده است که صلح و ثبات دو سوی تنگه (تایوان) را تضعیف کرده است و نه چین».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار