کد خبر: 1101078
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
سورنا ستاری:
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه کارآفرینان موفق در ایران با سخت‌کوشی و پراید فروشی شروع کردند، بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی معادن و تقویت صنایع دانش بنیان در صنعت معدن کشور تاکید کرد.
 
 

سورنا ستاری صبح امروز در افتتاح کارخانه نوآوری درخشان یزد با اشاره به اینکه پیش از شروع به کار پروژه کارخانه نوآوری درخشان، این بنا بدون استفاده و در برخی بخش‌ها با تخریب روبرو شده بود اظهار داشت: الان اقدامی صورت گرفته که طرح‌ها و فعالیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان کشور از این محل تولید و زاییده می‌شوند و زمینه رشد کشور در حوزه‌های فناوری را فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته مجموعه کارخانه درخشان نماد فعالیت و توسعه اقتصادی بوده خاطرنشان کرد: امروز هم  قرار است که این مجموعه ارزشمند به نقش اصلی خود در اقتصاد بازگردد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: آن چیزی که اقتصاد دانش‌بنیان را می‌سازد فرهنگ است و اگر بتوانیم این فرهنگ را نهادینه کنیم، باور به توان و استعدادها هم تحقق پیدا می‌کند.

ستاری با تاکید بر اینکه یزد مردمانی سختکوش، خلاق و مبتکر دارد تصریح کرد: اصولا یکی از خصوصیات فرزندان کویر کارآفرینی است و تمام کارآفرینان دنیا یک داستان مشترک دارند و آن شروع در زیرزمین‌های منازل و قرض از دیگران و در ایران با پراید فروشی کارآفرین شدند و ده‌ها، صدها و هزاران نفر را مشغول به کار کردند.

وی با بیان اینکه هیچ شخصی به صورت خلق الساعه کارآفرین نمی‌شود عنوان کرد: انسان با سختی کشیدن می‌تواند پله‌های موفقیت را طی کرده و به کارآفرینی دست پیدا کند و هیچ کسی به صورت خلق الساعه نمی‌تواند کارآفرین شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: این خصوصیت سخت‌کوشی و تلاش و استفاده از ظرفیت‌ها در فرزندان کویر وجود دارد و امروز هم یزد را به همین نام می‌شناسند.

ستاری به معادن یزد اشاره کرد و گفت: یک زمانی ممکن بود معادن منشا کارآفرینی باشند ولی امروز دیگر نمی‌توان با خام فروشی معادن را به هدر داد، امروز باید به دنبال استفاده از صنایع دانش‌بنیان برای بهره‌برداری کامل از چرخه اقتصادی معدن باشیم.

 

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار