کد خبر: 1093609
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس مطرح کرد
رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس گفت: مشاوران ایرانیِ خائن به دنبال منافع شخصی و مالی خودشان هستند و معمولاً در خارج از کشور جیب این افراد را پُر می‌کنند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محسن زنگنه با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تعدادی از مشاوران ایرانیِ خائن در شکل دادن به محاسبات غلط دشمنان نقش دارند، اظهار داشت: مشخص است که این افراد محاسبات دقیقی از وضعیت ایران ندارند.

رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس ادامه داد: اگر مشاوران ایرانیِ خائن اطلاعات درست به دشمنان انقلاب اسلامی می‌دادند، قطعاً به عنوان مشاور دشمنان جمهوری اسلامی ایران انتخاب نمی‌شدند. گزارش این مشاوران از وضعیت ایران باید دروغین و مبتنی بر منفی‌بافی باشد تا بتوانند از بیگانگان پول بگیرند.

وی بیان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال کسانی می‌گردند که آنان را مورد تکریم قرار دهند و در راستای منافع آنان صحبت کنند. به همین دلیل مشاوران ایرانیِ خائن اطلاعات دقیقی از اوضاع جمهوری اسلامی ایران به دشمنان کشورمان به ویژه آمریکا نمی‌دهند و اظهاراتی را مطرح می‌کنند که برای بیگانگان خوشایند باشد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر، مشاوران ایرانیِ خائن بصیرت و آگاهی لازم را ندارند. این افراد درک، فهم و برداشت درستی از وضعیت کشورمان ندارند و به همین دلیل مشاوره‌های آنان به دشمنان راه به جایی نمی‌برد و دشمنان را دچار خطای محاسباتی می‌کنند.

رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس تأکید کرد: مشاوران ایرانیِ خائن به دنبال منافع شخصی و مالی خودشان هستند. معمولاً در خارج از کشور جیب این افراد را پُر می‌کنند و به همین دلیل آنان به ایران خیانت می‌کنند.

وی اظهار داشت: نگاه مشاوران ایرانیِ خائن به مسائل کشور سطحی است، آنان نمی‌توانند عمق حرکت مردم ایران و حضور آنان در صحنه را درک کنند و در نظام تحقیق و درک مسائل داخلی ایران فهم درستی ندارند.
 
برخی میلیاردر‌های امروز با دمپایی وارد شرکت‌های دولتی شدند

همچنین زنگنه در همایش حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت در دانشگاه تهران گفت: «اگر واژه‌هایی که امر درستی هستند، اما خوب تبیین نمی‌شوند مورد سوءبرداشت قرار گیرند به امری مذموم از سوی مردم و نخبگان مواجه خواهد شد. نمونه آن اقتصاد مقاومتی بود که یک اقدام درست است، ولی چون با جامعه نخبگانی ارتباط نگرفت علیرغم آنکه ۲۴ بند داشت، ولی هیچ کدام مورد پذیرش جامعه نخبگانی قرار نگرفت و می‌بینیم پس از ده سال آثاری از اقتصاد مقاومتی در کشور وجود ندارد.»

وی افزود: «مثال دیگر حکمرانی مردمی است که باید به درستی تبیین شود. حکمرانی مردمی دو گونه دارد، یک برداشت از آن سلوک مردمی حاکمان است که باید میان مردم باشند و با آن‌ها زیست کنند و از طبقه اشرافیت نباشند و از چشم مردم قابل اعتماد باشند و مردم آن‌ها را از خود بدانند.»

وی با بیان اینکه سلوک مردمی حاکمیان بیشتر در رئیس دولت متجلی است گفت: «این حوزه در دولت سیزدهم بدون اغراق و به شهادت مردم ارتقا خوبی داشته ایم. بسیاری از مسائل چالش بر انگیز اقتصادی از نگاه مردم تحت الشعاع سلوک مردمی رئیس دولت قرار گرفته این تفاوت را بین دو رئیس جمهور قبلی و فعلی می‌بینیم. علت صبوری مردم در مشکلات این است که رئیس دولت را از خود می‌دانند. این موضوع ذاتی است و نمی‌شود یک شبه مردمی شد. در حوزه مردمی بودن وزرا هم دولت نمره خوبی دارد. حتی طبقه اشرافی انتظار دارند مسئولان ساده زیست باشند که این از برکات انقلاب است. اختلاف دولت فعلی با قبلی در سلوک مردمی کاملاً مشهود است.»

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برداشت دیگر حکمرانی مردمی را حکمرانی بر محوریت مردم عنوان و اظهار کرد: «در گونه اول شاید بتوان با کار تبلیغی آن را به مردم عرضه کرد، اما در حکمرانی بر محوریت مردم اولین مبنا، اعتماد واقعی حاکمان به مردم است.»

وی با بیان اینکه بخش خصوصی که چند هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده یا کسی که مالک ده‌ها هکتار زمین کشاورزی است را هم باید جزو مردم بشناسیم، گفت: «از نظر من مردم هر فردی غیر از دولت که شامل دانشگاه، نخبگان و بخش خصوصی هم می‌شود.»

زنگنه با طرح این پرسش که چه مقدار حاضریم کرسی‌های مدیریتی شرکت‌های واگذار شده را به مردم بدهیم، ادامه داد: «چرا می‌گوئیم در واگذاری‌ها چند درصد از سهام این شرکت در اختیار فلان نهاد حاکمیتی بماند؟ پاسخ می‌گویند که مشکل امنیتی ایجاد می‌شود؛ مگر چه مشکلی ایجاد می‌شود؟»

زنگنه گفت: «از دهه ۶۰ تفکر سوسیالیستی شکل گرفت که نام آن را حمایت از مردم گذاشتند، اما نتیجه این شد که میلیارد‌های ما کسانی هستند که در آن زمان با یک جفت دمپایی وارد شرکت‌های دولتی شدند، ولی الان سوپر میلیارد هستند. چرا باید روز به روز تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد افزایش یابد آن هم به اسم حمایت از مردم از سوی برخی طبقه حاکم.»

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: «شهید بهشتی ترور شد به این خاطر که فکر وی حمایت از مردم بود، در خیابان‌های تهران شهید بهشتی را به عنوان سرمایه دار معرفی می‌کردند. باید آن تفکر را خاموش می‌کردند تا عده‌ای به اسم حمایت از مردم سر کار بیایند و سپس کسب مال کنند.»

زنگنه با تاکید بر اینکه مبنای ارز ۴۲۰۰ تومانی هم همین است و به این معنا بود که دولت همه کانال‌های اقتصادی را در اختیار بگیرد، گفت: «ارز نیمایی هم بزرگترین ضربه را به اقتصاد ما زد و سبب شد صادرکننده‌ای که چهل سال به تولید ادامه داده بود و صادرکننده شده بود متضرر شود. ۲۵ قلم کالا را مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی کردند، همه تولیدات داخلی در حوزه این ۲۵ قلم کالا نابود شد.»

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با شعار حکمرانی مردمی ورود کرده، گفت: «من از همان ابتدا هم با ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف بودم نه به خاطر قاچاق کالا یا موارد مشابه بلکه نظام تولید را مختل کرده بود.»

وی به بحث عدالت اشاره و اظهار کرد: «درست است امروز نجابت مردم به دلیل سلوک مردمی رئیس جمهور است و اگر مردم احساس کنند تیم حاکمیتی در حال دویدن است حتی اگر پیروز هم نشوند تشویقش می‌کنند، اما باید در حوزه عدالت مراقب باشیم دچار تعریف جدیدی از عدالت نشویم.»

زنگنه گفت: «عدالت این نیست که کف حقوق را به سقف برسانیم، اینکه یک استاد دانشگاه سی سال زحمت کشیده و حقوق بالای سی میلیون تومانی دارد را مشمول افزایش حقوق قرار ندهیم، اما کسی که حداقلی بگیر است را ناگهان ۶۰ درصد افزایش دهیم.»

به گفته این نماینده مجلس، نمره دولت سیزدهم در راهبرد‌های کلان اگر ۲۰ نباشد ۱۹.۵ است. اما در اجرا به زیر ۱۰ می‌رسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار