کد خبر: 1089466
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع)
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع)گفت: یادواره 81شهید روحانی استان چهارمحال و بختیاری و بزرگداشت شهدای روحانی جامعه عشایری کشور در شهرکرد برگزار می شود.

به گزارش جوان به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام؛  حجت الاسلام والمسلمین سید امان الله حسینی صدر در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای تاریخ اسلام و تاریخ تشیع، بویژه شهدای دوران انقلاب اسلامی و 4هزار  روحانی شهید کشور و 81 روحانی و طلبه شهید استان، گفت: شهدای عزیز روحانی همه جریان های اسلامی و جریانات انقلابی را پیشقراولی کردند و ثمره داشت این پیشقراولی با حضور مستمر در صحنه های مختلف؛ زیرا رسالت روحانیون همان رسالت انبیاء و ائمه بوده و باید بعنوان جانشیان انبیاء و ائمه این رسالت را به سرانجام می رساندند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزودک در دوران مشروطیت شهدا و مجتهدین بزرگی فدای اسلام عزیز شدند و از سال 42 به بعهد هم روحانیت هزینه های کلان در خط مقدم و سنگر انقلاب پرداختند.

وی، حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم شهدای والامقام در این دوران را یادآوری کرد و گفت: بصیرت افزایی، تبیین حقانیت دفاع مقدس و شکل دادن معنویت در جبهه با نمازهای جماعت، ادعیه و زیارات و مباحث اعتقادی، تاریخی و اخلاقی از دیگر اقدمات روحانیون در دوران دفاع مقدس است چون محور دفاع مقدس ما دینی و اخلاقی بود.

حجت الاسلام والمسلمین  حسینی صدر تصریح کرد: آمار شهدای روحانی به اذعان حضرت امام(ره)، و به نسبت جمعیت اقشار مختلف، بسیار بالاتر بود و بعد از دفاع مقدس و صحنه های مختلف و دفاع از حرم اهلبیت و میدان مبارزه با گروه های ضدانقلاب و جریان های انحرافی مثل داعش هم روحانیون حضور داشتند.

این مقام مسئول گفت:  برگزاری کنگره شهدای روحانی از 3سال پیش با تلاش نماینده ولی فقیه در سپاه(حجت الاسلام والمسلمین  حاجی صادق) شروع شده و قرار است چهارم خردادماه و در آستانه سالروز شهات حضرت امام صادق علیه السلام در شهر مقدس قم برگزار شود.

وی با اشاره به شناسایی شهدای طلبه و روحانی و ساماندهی آثار آنها، افزود: به مناسبت این کنگره، آثار شهدای روحانی در دفاع مقدس و زندگی شخصی، تألیفات و تصنیفات، دست نوشته، دل نوشته، وصیت نامه، خاطرات شهدای روحانی بعنوان یک گنجینه کم نظیری در انقلاب اسلامی جمع آوری شده که در موزه های دفاع مقدس ماندگار خواهد شد تا نیاز نسل های آینده را تأمین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین  حسینی صدر، یکی از اهداف کنگره شهدای روحانی را تبیین روحیه شهادت طلبی و ایثارگری در دفاع مقدس و تقویت و نهادینه سازی فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه و تجلیل از مقام شامخ شهدای روحانی و تکریم خانواده آنها و معرفی چهره واقعی خدمتگزاری عنوان کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: 3هزار و 739 شهید روحانی شیعه، 149 روحانی شهید از اهل تسنن و همچنین 57 روحانی شهید در عصر مشروطه تا انقلاب اسلامی داریم که از سطوح بالای علمی حوزه های علمیه برخوردار بودند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس 3هزار و 641 شهید روحانی و

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر