کد خبر: 1089463
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مدعی شد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام وجود ۳۵ هزار اثر تاریخی ملی در کشور و لزوم حفاظت از این گنجینه‌های تاریخی و ملی، از گزارش برخی مسئولان و نمایندگان مجلس درباره گنج‌یابی خبر داد که به گفته او پس از بررسی‌های میدانی معلوم می‌شود گنج‌های خیالی هستند!
سید مرتضی ذاکر

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام وجود ۳۵ هزار اثر تاریخی ملی در کشور و لزوم حفاظت از این گنجینه‌های تاریخی و ملی، از گزارش برخی مسئولان و نمایندگان مجلس درباره گنج‌یابی خبر داد که به گفته او پس از بررسی‌های میدانی معلوم می‌شود گنج‌های خیالی هستند!
عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پنجمین گردهمایی فرماندهان و مدیران پایگاه‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی، ضمن اشاره به گزارش‌ها و ادعا‌هایی مربوط به وجود گنج که از سوی برخی شخصیت‌های سیاسی در اختیار او قرار می‌گیرد، گفت: ما همه نوع گزارشی داریم، بعضی‌ها به صراحت می‌گویند ثروت‌هایی وجود دارد، اما به درون سیستم خود اعتماد نکنید، جریان‌های فاسدی هستند که به محض اطلاع یافتن سراغ آن می‌روند، محرمانه اقدام کنید، ولی به آن‌ها هم ثابت کردیم که این‌گونه نیست. از روز اولی که به این وزارتخانه آمدم شورای سه نفره‌ای از معاون اداره مالی، مسئول حراست و یگان حفاظت تشکیل دادم و تأکید کردم که حفاظت موزه‌ها و بنا‌های تاریخی مهم است.
ضرغامی در ادامه افزود: همه پروژه‌هایی که گزارش داده‌اند مشابه هم بوده است، یک شخصیت سیاسی مورد اعتماد بنده زنگ می‌زند که گنجینه‌ای پیدا شده است و ما مجبوریم تحقیق میدانی و بعد اطلاع‌رسانی کنیم. در یکی از موارد گزارش شده بود که مثلاً گنجینه حضرت سلیمان در فلان روستا وجود دارد و اگر حفاری نکنید به دست نااهلش می‌افتد و با این گنجینه می‌توانید جمهوری اسلامی را نجات بدهید، ما هم مجبوریم مطالعه اولیه و تحقیق میدانی انجام دهیم.
وی با تأکید بر اینکه یکی از سیاسیون که ارتباط گرفتن با ایشان هم بسیار سخت است، چند بار به بنده گزارش دادند که بنا بر گزارش‌های یک زمین‌شناس معروف، در فلان نقطه گنجینه‌ای وجود دارد، ادامه داد: ما هم تحقیق میدانی را آغاز کردیم. چندین متر آن منطقه را به پایین و چپ و راست حفاری کردیم و آخر سر اعلام کردم که می‌خواهیم دستور توقف بدهیم، چون چیزی پیدا نشده است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به گزارش یکی از نمایندگان مجلس درباره گنج‌یابی‌ها اشاره کرد و گفت: نماینده جامعه کلیمیان در مجلس در دیداری که با ما داشت تنها درخواست خود را حفاظت از قبرستان یهودیان مطرح کرد. ایشان می‌گفت این گورستان متروکه شده، ولی برخی بر این باورند که اموات ما را با طلا و جواهر دفن کرده‌اند و این قبرستان را شخم زده‌اند. قرار شد یگان حفاظت از این گورستان بازدید داشته باشد و با هر کسی که زمین را آنجا می‌کند، برخورد کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار