کد خبر: 1089222
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
حمیدرضا نجف پور کردی را شاید بتوان بیش از آنکه فردی از بدنه وزارت آموزش و پرورش دانست؛ فردی اقتصادی و بانکی بدانیم.
عصر روز ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری با اعلام مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان، سرانجام مدیریت جواد نوری بر صندوق به اتمام رسید و حمیدرضا نجف‌پور کردی سکاندار جدید این صندوق شد.

نجف‌پور کردی در حالی سمت مدیرعاملی صندوق ذخیره فرهنگیان را به عهده گرفته است که از مدت‌ها پیش و در دوره قبلی صندوق ذخیره فرهنگیان شائبه‌هایی در خصوص عدم شفافیت این صندوق مطرح شده بود؛ امری که یوسف نوری در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان بر موضوع شفافیت مالی و عملکردی صندوق اشاره کرد و گفت: در هرزمانی که حکمرانی شایسته محقق نشود یک مجموعه ممکن است دچار انحراف شود چنان‌که صندوق ذخیره فرهنگیان با چنین مشکلی مواجه شد.

از عدم شفافیت تا فرار از رسانه‌ها در دوره قبلی صندوق ذخیره فرهنگیان

عدم شفافیت از مدت‌ها پیش از مدیر عامل قبلی جواد نوری، گریبانگیر صندوق ذخیره فرهنگیان شده بود؛ موضوعی که در زمان جواد نوری هم به نظر می‌رسد هیچ گاه حل نشد. رابطه صندوق ذخیره فرهنگیان با رسانه‌ها هم در زمان جواد نوری چندان خوب نبود؛ هیچ گاه نشست خبری مدیرعامل صندوق برگزار نشد و جواد نوری جز در روز‌های پایانی فعالیتش بر صندوق، چندان حاضر به مصاحبه با رسانه‌ها نشد.

اگر چه مدت زمان ریاست جواد نوری بر صندوق چندان زیاد نبود (از اوایل بهمن ماه سال گذشته)؛ با این حال انتظار می‌رفت صندوق ذخیره فرهنگیان با داشتن هولدینگ‌های متعدد اقتصادی و صنعتی پاسخگوی بهتری به جامعه و افکار عمومی داشته باشد. امری که امید است در زمان مدیریت جدید این صندوق شاهد آن باشیم.

حمیدرضا نجف پور کردی را شاید بتوان بیش از آنکه فردی از بدنه وزارت آموزش و پرورش دانست؛ فردی اقتصادی و بانکی بدانیم. در سوابق نجف پور کردی، حضور در بنگاه‌های متعدد اقتصادی و بانکداری همچون مؤسسه اعتباری نور، بانک قوامین، بانک مهر اقتصاد و بانک انصار به چشم می‌خورد.

عضو هیأت مدیره و قائم مقام مدیر عامل بانک قوامین، ریاست هیأت مدیره شرکت سایان کارت (PSP)، معاونت اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد، ریاست هیأت مدیره شرکت لیزینگ آینده نگر مهر، معاونت مالی و بودجه بانک مهر اقتصاد، عضو هیأت سرپرستی مؤسسه اعتباری نور با حکم رئیس کل بانک مرکزی و رئیس هیأت مدیره شرکت بازرگانی پرتو نور (هلدینگ معادن، پتروشیمی، ساختمانی و کشاورزی) از جمله سوابق دیگر نجف پور کردی است.

وی دبیر کمیته عالی بانکداری اسلامی و دبیر کمیته عالی مشتریان بانک مهر اقتصاد و همچنین دبیر کل کانون بانکداری اسلامی بوده است.

آن‌طور که روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان در اطلاعیه‌ای منتشر کرده است؛ نجف‌پور طرح‌های پژوهشی متعددی در حوزه راهبردی و حوزه بانکداری اسلامی دارد که راسا در تهیه، تدوین و اجرای آن نقش کلیدی داشته، ضمن اینکه مقالات متعددی در حوزه بانکداری تدوین کرده است.

حال باید منتظر ماند و دید آیا سوابق متعدد مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان در بنگاه‌های بانکی و اقتصادی، کمکی به بهبود وضع صندوق خواهد کرد یا خیر؟ آیا امید‌ها را در دل فرهنگیانی که به این صندوق همچنان امید دارند تا برای‌شان سودآوری و سوددهی داشته باشد زنده نگه خواهد داشت؟ آیا هولدینگ‌های متعدد این صندوق ضمن شفافیت عملکرد، برای بهبود وضع سهامداران و معلمان هم فعالیت خواهند کرد؟

گفتنی است همزمان با انتصاب حمیدرضا نجف‌پور کردی به سمت مدیر عاملی صندوق، غلامحسن تقی‌نتاج و عیسی زارع پور نیز به جمع اعضای هیأت مدیره این صندوق پیوستند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار